torsdag 15 november 2012

Jerky-Jerks utan Double-Dipping

Morgonpass på Nordic innan dagens sjukgymnastik.

Kände mig lite småsugen på något när jag plockade ihop grejorna så jag tog med mig en förpackning Beef Jerky som jag hade kvar sen Kanada (eller om det var USA). Funkar lysande med kaffe och uppladdning/uppvärmningshäng!

Lite blandad mobilitet för att komma igång och väcka hamstrings, höfter och axel till liv. Axeln har bråkat lite intermittent senaste dagarna, hamstrings är fortfarande möra nedåt knät och vänsterhöften känns allmänt trött.

Testade dagens övningar och valde att köra safe på PushJerk och ta 50kg istället för 60kg. Min Jerk-teknik är ju.. inte helt optimal..

5 Rounds for Time
250m Row
12 WallBall 20lbs
8 Push Jerk 50kg
2 min rest

Metcon: 20:34 ink vila (2:10-2:30 per varv)
Eftersom jag som sagt fortfarande var trött i hamstrings/höft så körde jag rodden på låg damper (3,5) och jobbade desto mer med armar/axlar. Alla roddar på mellan 47-51 sek (1:33-1:42 i splittid) med lite mer tryck första 175-200m och nedvarvning sista 50.
Alla Wallballs obrutet, men de skickade pulsen skyhögt efter rodden så jag fick hämta andan lite innan PJ - särskilt eftersom jag måste tänka på tekniken där.

Jerky PushJerk...
Jag är ju inte kompis med den där dubbeldippen som krävs.. Att dippa för att skicka upp stången a'la PushPress är ju inga problem men att sen droppa ned under för att fånga den känns onaturligt!
Stången är ju ändå på väg upp så så länge den väger mindre än jag så skickar jag väl den bara högre så slipper jag flytta på min egen massa.... Det är väl enkel logik, eller?

Nåväl - de flesta hade nog kunnat misstas för Pushpress, men jag VET att jag iallafall släppte anspänningen i knän och skapade en micro-dip. So there!!

Var väldigt nära att köra ett bonusvarv men turligt(?) nog räknade jag igenom mellantiderna på telefonen under sista vilan när jag var övertygad om att jag hade 2 varv kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar