torsdag 22 november 2012

Skräpkomplex!

Morgonträning med en "maghälso-fientlig" dos kaffe idag innan sjukgymnastiken.


5 set/arm
1 DB Snatch
2 DB OHS 22X1
3 DB PushJerk

14/14-10/10-14/14-18/18-14/14kg

Katastrofkomplex! Snatch och PJ är ju inga problem på de där vikterna men OHS.... Vänsterarmen på 18kg kan vara det mest löjeväckande jag sett på länge i CoachEye.. Armen droppade i samma takt som squaten och fick pressas upp igen när jag väl nådde botten.. och sen stannade den kvar i det läget när jag reste mig.. illa illa...

WOD
12-10-8-6-4-2 reps
Wallball 20 lbs
KB Swing 24kg
Abmat Situp
Ring Row
Stepup 45cm m 2x24kg KB

Metcon: 13:31
Ganska flåsigt men framförallt slet det på  (suprise surprise!) greppet!
Wallball, KB och Abmat obrutet och de stod för återhämtningssegmenten. Ring Rows omotiverat tungt och svårt. Bröts hejvilt och svårt att få anspänning i kroppen i övrigt (hamstrings/quads/ryggfileer) och Stepups var betydligt tyngre än jag inbillat mig, även om de gjordes obrutet.

Imorgon blir det date med Prowlern - woot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar