onsdag 14 november 2012

Nya friska tag

Var på ganska risigt humör efter gårdagens pass och kände mig duktigt sliten i baksidan när jag vaknade imorse. Knän, hamstrings, säte och ryggfiléer kändes helt stekta och jag försökte förlika mig med att jag bröt rodden.

Under morgonens pass fick jag då veta att jag kanske inte borde vara helt så grinig som jag kände mig eftersom jag tydligen både gjort det svårare för mig än nödvändigt med OHS och att rodden inte borde flyta bra med tanke på övningarna innan, även om det inte ska göra ont. Det är tydligen OK att inte komma ner till mer än runt 1:45 i split på 80% om man stekt kroppen innan.

1-arms-OHS försökte jag mig på att köra samma teknik som på "riktiga" OHS dvs axlar parallellt med höfter och tår och sjunka rakt nedåt med vikten på vertikalt utlåst arm nära örat samt gå "ass-to-grass". Det finns tydligen andra sätt som är mer lämpade för någon med min rörlighet..

Visste dock inte vad jag skulle förvänta mig ang dagens pass. Jag hade ingen angiven vikt för PushPress och funderade först övermodigt att använda samma stång, men kom på bättre tankar och valde att lägga en 40-kgsstång i racket istället.

WOD 10 Rounds for Time
10 Deadlift 60kg
10 Ring Row
8 Push Press 40kg

Metcon: 21:28
Instruktionerna var att köra väldigt kontrollerade marklyft och att PushPressarna måste ned på axlarna varje rep. Tror jag failade på några reps på det sistnämnda dock eftersom jag har en tendens att hålla allt i händerna.

Apropå händer så var det verkligen en utmaning för greppet. Försökte använda "rätt" grepp och känner mig mest som nån som går på ADL-träning när jag måste tänka på hur jag ska greppa saker. Ringroddarna direkt efter DL gav sjuk underarmspump. Marklyften gick bra även om det började kännas i ryggen vid varv 5. Dock tror jag att det var rent muskulärt "acceptabelt ont" när det drog i säte/hamstring/länd snarare än nerv-smärta så jag valde att slutföra.
Varvtiden mellan 1:47 (sista varvet) till 2:27 (varv 6), men i varvtiderna trillar det ju även in lite talkande, vätskepaus och recharge. Ett ok pass.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar