tisdag 13 november 2012

Sömnbriststrainwreck

Sviterna från söndagens pass sitter i med stelhet och träningsvärk både här och där och dessutom lite återfall på känningar i höger axel samt ont i båda knän. Det har gjort att sömnen varit sådär de senaste nätterna och jag mest gått omkring med en lätt huvudvärk.

Tyckte dock dagens pass såg ganska OK ut, men det visade sig annorlunda i verkligheten. Eller passet var nog som förväntat - däremot saknade jag all energi, drivkraft och rörlighet så det gick som det gick. Illa.

4 Set
A1: Front Squat 
30X1, 10-12 reps, 90 sek vila
A2: Powell Raises
30X1, 6-7 reps, 90 sek vila

A1: 12x40, 8x50, 8x50, 8x50kg
A2: 6/6, 6/6, 6/6, 7/6 - alla på 6kg

Det började ju bra. Hade noll driv i FS men framför allt orkade jag inte hålla rygg/rack. Sjukt besviken!!
Powell Raises begränsas främst av högeraxeln som gör att jag har ett "powerless window" mitt i rörelsen. 8-kiloshanteln fick stanna på golvet som telefonstöd.

4 set
B1: 1 Arm OHS
32X1, 6-8 reps
B2: ShuttleRun
4 varv (2x10m)

B1: 12kg KB 6/6, 12kg DB 5/6, 10kg DB 4/6, 8kg DB 5/6reps
B2: alla  set sub 30 sek


OHS'en var ett rent skämt. Det kanske fanns någon rep med full utlåsning men oftast var det nog lätt böjd arm med lodlinjen från vikten strax framför tårna. Ingen humörboost direkt...
Shuttleruns var nog roligast idag, trots att jag fick leka lite hinderbana över stretchande fötter och förlupna skivstänger.

C: 3000 m Row
Varannan minut 50%, varannan 80%

C: DNF

Så var det med det! Det jag trodde skulle bli lugna gatan var bara att avbryta. Körde 1 min på låg damper & 50% och tyckte jag fick ruggigt dåligt driv. Växlade ned motståndet lite till minut 2 och 80% effort och började då få ordentliga känningar i vänster brachi/biceps. Trasslade runt med försök till tekniska justeringar men när allt förutom ren armrodd med endast högerarm kändes illa lämnade jag walkover efter bara 750 irriterade meter.

En väldigt misslyckad dag med det fascinerande resultatet att Shuttleruns var det roligaste under hela passet. Twilight-zone-varning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar