måndag 5 november 2012

Fran-ish

Vaknade ganska så stel i lats och axlar idag men jagade in till Nordic strax före sju för dagens korta men intensiva genomkörare.

Började med en hel del mobility och lite morgonhäng med Chrille och Richard för att vakna till innan jag testade igenom rörelserna och laddade upp.

WOD - Fran-ish - 21-15 9 for time
Thruster 2x12kg KB
KB Swing 24kg

Metcon: 3:55

Första varvet entusiastiskt obrutet på dryga minuten men sen kom flås och puls som en riktig hästspark. Jag började dessutom få lite problem att låsa ut vänsterarmen snyggt och noreppade mig.
Varv 2 bröts 8/5/3 och sista 5/4. Svingar obrutet genomgående och sannolikt med för mycket arm/axelengagemang. Skapligt nöjd med tiden även om jag uppenbart felpace'ade mig.

Även om jag inte känner mig så sliten i kroppen så ska det bli mentalt skönt med vila imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar