torsdag 9 augusti 2012

Kvalitets-WOD

Slut på vilan!
Känns inte som att den ger annat än att jag stelnar till rent allmänt och blir smågrinig så det blev kvalitetskontrollerad egen-rehab på lunchen.

Lat bilfärd till gymet med ursäkten att jag skulle hämta projektorn samt den överhängande risken för regn. Mobility följt av 5 min DU-träning med några obrutna femmor som bäst. Det kändes mentalt "bra" och jag inbillade mig att jag hade nya PB i kroppen men verkligheten kom ikapp och påminde mig om att jag är novis på området.

5 min D0-rodd var en positiv överraskning på 1321 meter.

Rehab-WOD 4 Rounds for Quality
5 Pullup 2 sek chin over bar
5/5 Stepup 45cm m 2x20kg KB
15 Squats

Metcon: 11.10
Svårt med hänget i pullups. Endera kändes det i vänster Brachyradialis eller i höger axel så några reps blev det nog inte mer än en sekund i toppen och sista två varven bröts de till tvåor och ettor.
Stepups jobbigt och flåsigt(?) men Squats kändes som ren vila. Fokus på form och korrekt knee-toe-tracking.

Betydligt mjukare i kroppen nu och på bättre humör - trots att det inte kom en droppe regn och att jag glömde projektorn... 

..och telefonen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar