tisdag 21 augusti 2012

Långsamma Squats

Ganska stel igår och gjorde mitt bästa för att läka händerna och googla DU-teknik. Nöjd att det dröjer till slutet av veckan innan jag måste slita dem mot räcket igen.

Efter en dag bakom ratten och i konferensrum köndes det skönt att komma hem till Nordic för dagens pass.

A: Backsquat 
32X1 - 12-14reps, 5set m 3 min vila mellan set
40-45-50-55-60kg
Svårt att avgöra ingångsvikt med så många time'ade reps. 40 kändes dock tyngre än 50 så jag antar att jag måste komma in i rörelsen för att det ska funka bra.
Hade kanske möjligen eventuellt klarat att gå upp till 62,5-65 med god teknik med det hade definitivt varit på gränsen. 60 var tungt nog sista repsen från 2 sek dött stopp i botten.

B: GHD Raises
30X1 - 10-15 reps, 5 set m 3 min vila mellan set
Testade lite olika lägen på GHD'n. Om jag låg med endast kontakt med magen så jag behövde lyfta både betongben och bäcken gick det väl runt 7 reps, men om jag begränsade det till benen så funkade 15.

C: GHD Situps
20 reps, varierande ROM
Svårt att få till explosiviteten med så mycket fokus på ryggen. De flesta vändes strax under horisontalläge.

Varmt och skönt i boxen idag men jag tror jag fick nån kopp kaffe för mycket(?!?) idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar