lördag 25 augusti 2012

Roadtrip och Butiks-Tabata

Idag blev det träning på lite annorlunda manér. Dagen började redan vid halvsex när Javad plockade upp mig för en roadtrip ned till Intersport Jönköping. Vi skulle hjälpa till att promota Reebok och Crossfit där man idag kunde tävla om att vinna ett par Realflex skor.

Det var dock liite svårt att få folk till att faktiskt delta i tävlingen där man fick välja mellan att göra Doubleunders eller Overhead Squats med kvastskaft. Många var intresserade fram tills att de fick veta den delen.. Vi fick iallafall med några tappra själar, även om ingen valde hopprepet

Vi fick om inte annat prata en hel del Crossfit, även om det kanske var personalen som var mest intresserade. Själv gruvade jag mig in i det längsta innan jag gav mig på dagens pass inne i butiken strax innan stängning. Jag behövde ju dels Javads hjälp som tidtagare och dessutom ville jag inte lämna sweat angels framför skorna i butiken under högtryckstid.

WOD - Double Tabata: AMRAP 8 Rounds
20 sec Squat
10 sec rest
20 sec Situps
10 sec rest

Metcon  143 Squats och 119 Situps.

Pace'ade Squatsen något men de kändes ovanligt bra. Situps på ett blankt marmorgolv var däremot en riktig utmaning. Kändes som nollfriktion så jag fick be Javad att ställa sig vid mina fötter så jag iallafall hade något som hindrade mig från att glida runt i butiken. Hejades glatt på av 4-5 butiksanställda och jag tyckte jag hörde något vagt från en kund. Väldigt nöjd med Squats - inte lika mycket med situps. 13 Reps som lägsta känns ganska dåligt,

Lätt illamående efteråt och kom på att min kost under dagen fram till metcon strax innan 18 bestått av fyra koppar kaffe och ett ägg vid 07-tiden. Efter ett snabbt All-In @ Max på hemvägen rättade det till sig och så kompletterade jag det med lite pulled beef nu vid hemkomst. En sjukt rolig dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar