lördag 18 augusti 2012

Andfådd och skinnflådd

Andfådd är ett fult ord - rent visuellt - men ganska passande för dagen.

Vaknade i ottan (fortfarande med träningsvärk) och han med Take 2 på matlagningsexperimentet med Paleo Tortilla-bröd. Det havererade spektakulärt och slutade med nåt som var sämre än första försöket och helt utan elasticitet. Tillbaka till ritbordet och starta i 90-graders utgångsvinkel tror jag.

Borde hunnit med en ordentlig uppvärmning eftersom jag var inne på Nordic vid 10 men måste vänta tills efter 10-passet för att kunna köra men det blev den sedvanliga kaffe-uppvärmningen. Lite rodd, lite DU och en del mobilitet.

Fantastiskt bra helg-häng idag som tog upp mer än lyftplattformen.

Så var det då dags för testveckans metcon..

WOD - AMRAP 20 min
2 Sup. CTB Pullups
4 Russian KB Swing 24 -> 28 kg
6 Box Stepups 60 cm
8 Knees to Elbows -> Jackknife

Metcon: 14R, 2 CTB, 4KB, 2 Stepup
Insåg efter 2 varv att K2E inte skulle funka. Brände som ¤$@€n i högeraxeln. Snabb omplanering och bytte ut min 24kg KB till en 28'a och K2E till fällknivar. Borde kanske kört dem med boll/vikt egentligen..
CTB är banne mig svårt, men jag hade korrekt kontakt på alla reps. Svingarna var enkla, men krävde lite eftertanke för formens skull när man fick upp farten i passet och kom av räcket. Stepups varierade jag ben vartannat varv och efter 5-6 varv fick jag verkligen upp farten på fällknivarna. Däremot var det desto jobbigare - mentalt och fysiskt - att ladda om för CTB efteråt.
Efter 12 varv såg jag att jag rivit upp händerna - två lite djupare och två grunda på höger och två mindre på vänster. Borde man kanske kunnat räkna ut om man inte kört  vare sig handvård eller särskilt mycket räcke/stång/kb på länge.

Skönt ändå att få köra nåt "riktigt", även om det gick sisådär och att man får köra solo. Men en vacker dag så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar