tisdag 24 augusti 2010

That's when I reach for my revolver

Efter en rörig morgon på jobbet som fick mig att nynna på Moby-covern "That's when I reach for my revolver!" var jag riktigt laddad för ett adrenalinpass när jag kom till CFN.

Dagens programmering gav inte riktigt det aggressiva pass jag önskat, men "vapenkopplingen" fanns där; Pistols! ;)

Jag började med lite pullup-test på egen hand och satte 6 kipping av bara farten tills Mads ropade på mig och jag trillade ned. Ett nytt försök gav iallafall nytt PR igen på 7 stycken samt att jag klarade 4st deadhang strict pullups med underhandsgrepp. Det tar sig!!

Rickard förklarade dagens pass innan vi började med lite teknik/styrka på Box Squats:
5-5-5-5-5 på 80%
Det var lite klurigt att hålla formen men efter att ha testat några femmor med bara stång blev det till slut 40-40-50-50-60-60kg på 45cm-boxen. 
Det ska bli intressant att se var i kroppen detta kommer kännas imorgon :)

Dagens WOD - 4 Rounds for Time
12/12 Pistols (stöd av gummiband)
12/12 KB enarmssvingar 20kg
200m löpning

Metcon: 14:25

Pistols är riktigt svårt och högerbenet är aningen för stelt för att jag ska kunna hålla balansen med vikten på hälarna. Jag tyckte jag låg skapligt till men hade lite problem att få till timingen i lårmusklerna för svingarna. Det var riktigt ovant att bara svinga enhandat utan att "snatcha".

Nåväl jag sprang iallafall idag - utan att byta till rodd - och det var lika vedervärdigt som alltid. Jag hoppas på att det som sagts stämmer; En vacker dag släpper det!

Nu närmast blir det lite justeringar i schemat resten av veckan för att försöka testa ett nytt upplägg from måndag: Tanken är att köra Må-Ti-Ons, Fre-Lö för att få en vilodag på helgen för att frigöra lite tid. Denna vecka blir det sannolikt en extra vilodag för att hamna rätt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar