torsdag 12 augusti 2010

The little treats that make the world go 'round..

Min ofrivilligt planerade vilodag försvann ju plötsligt igårkväll när jag flyttats från waitlist till deltagare så med ganska ömma händer och armar cyklade jag över till Crossfit Nordic på lunchen.

Något övermodigt så tyckte jag att gårdagens Tabata inte gett så stora men på benen, men sånt får man ju alltid äta upp.

PreWarmup visade ju klart vad mina armar och händer tyckte om gårdagen iallafall. Ett ihärdigt filande, hyvlande och fixande så var valkarna något snyggare men nån trasig blåsa fanns ju kvar.
Ring Pushups fick stanna på 10+10, Narrow Pullups på låga 8+4, Wide på 1+1 och K2E på 5+5.

Däremot var jag riktigt nära på handståendet.. Det ska nog sitta innan månadsskiftet.

Först lite teknik på frivändning/styrkefrivändning och min handled protesterade omeddelbart. 30kg på stången och armen bara viker sig när jag får in den mot axeln. Rent löjligt frustrerande när det inte är orken/styrkan som tryter utan en "felkonstruerad led". Jag misstänkte dock att det skulle gå åt det hållet efter breda pullups (som alltid sliter på den delen) och handstående.

Jag fick istället köra motsvarande övningar med boll. Nåja, det blev teknik iallafall.

Dagens WOD - RFT 5 Rounds
5 Styrkefrivändningar (som då blev frivändningar med boll för mig)
20 Airsquats
10 Pushups

Metcon: 6:14

Här nånstans tyckte benen dock att det var dags att påminna om att de jobbat igår också. Riktigt segt, och framförallt eftersom frivändningarna också gav fullt rörelseutslag.
Körde dock alla pushups korrekt och på tå, så alltid nåt.

En snabb koll på klockan gjorde att jag insåg att detta inte var allt Mads planerat.

Dagens "Mads-Treat "(som ska vara hemligt tills alla pass körts, men hittills har ingen hittat hit så...)
7 min AMRAP
7 airsquat to jump
7 grodhopp in/ut i armhävningsposition

Result: 10 rundor + 7 airsquats

Rent löjligt jobbigt på slutet och jag kände hur lårmusklerna började stasa så snart jag stannade upp.

Ska bli skönt med planerad vilodag imorgon, men det blir en sväng förbi CFN på en fredagsöl eller två och sen back on the horse på lördag.

Dagens fråga: 
Hur ska man lyckas hålla träningen på en hög/acceptabel nivå när man konstant har träningsvärk som gör att man inte kan prestera på topp?
Svaret är väl antagligen att jag är för otränad, men det är inte desto mindre irriterande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar