tisdag 17 augusti 2010

Chaos and Pain

I kväll blev det gratispasset på CFN med Erik i täten.

Jag hade fått med mig två kollegor för att testa på det hela så strax före 18 promenerade vi från kontoret i spöregnet (givetvis utan paraplyer...) för att anlända som dränkta katter.

Eftersom eftermiddagpassen går i varandra så fanns det inte mycket plats för min PRE-rutin. Jag gjorde en vända om 10 K2E som kändes förvånansvärt enkel och lite vrängningar men det blev allt.

Uppvärmningen innefattade bland annat 2 min DU-träning och till min förvåning fick jag till 3 st DU bland singlarna utan att stanna upp... och lyckades dessutom att slå mig själv i bakhuvudet med repet 2ggr.

Dagens teknikdel var på Shoulderpress vilket jag insåg att jag aldrig gjort förr. Högerhanden trasslar lite men det funkar trots allt. Däremot har jag en tendens att svanka och tappa formen.
Nåväl, 5x5-set till 80% resulterade i 20-40-40-40-40kg med riktigt tunga reps på sista femman.

Dagens WOD - (Chaos and Pain) Rounds for Time
500m rodd (1.34)
+ 5 rounds
10 Manmakers 22kg (mod 18kg)
30 Double Unders (mod 90 singles)

Metcon: 9:10

Rodden kändes riktigt bra upp till runt 350-400 men pressarna hade slitit lite på rygg/axlar. 1:34 får ändå klassas som en bra tid eftersom jag var ute efter att köra kontrollerat och inte ta ut mig i första momentet.
Manmakers funkade ganska bra förutom att jag tappade bort mig och gjorde 2 drag per armhävning några gånger, men det är ju bara extraträning. Armhävningarna kändes riktigt tunga på slutet men dragen var ok så jag tror jag skulle klarat 22kg utan att tappa alltför mycket tid. Singelhoppen flöt bra och jag är riktigt nöjd med tiden.  Trodde inte jag skulle klara under 10min.
Med tanke på singlarna blev det inget maxpulspass utan mer "pannben" vilket passar mig.

Gjorde några få Narrow Pullups och två Toes to Bar efteråt men nöjde mig där. Imorgon blir det träning i  "hem-kommunen" istället. Nu är det dags att titta till älgsteken i ugnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar