söndag 22 augusti 2010

Row Row Row your Boat

Vissa dagar tar jag mig mer vatten över huvudet än vanligt.

Idag var en sån dag!

Jag får villigt erkänna att jag var lite sliten efter gårdagens jämfotahopp och även marklyften märktes av i ryggen. Så med detta som bakgrund tog jag och började dagen med att instruera en kajak-klass på Haga innan jag åkte in till Crossfit Nordic.

I sig är inte kajak-klasserna så tuffa, men det är ändå 8 pers som ska slussas ned i kajaker, instrueras och tas med på tur. Med tanke på gruppen så blev det ett varv runt Bockholmen idag så ingen maratonpaddling (ca 1 timme) men som instruktör blir det ju lite extra metrar fram och tillbaka för att hålla ihop den splittrade gruppen.

Jag hann lagom in för att ta en snabbdusch (mest för fästingkoll) innan jag åkte till CFN och drog på mig nästa set av träningskläder.

På dagens schema var pullup-teknik och en riktigt ondskefull cirkel.
Jag lyckades mot alla odds med en 3-4-4-5-4 kipping pullups idag med "normalt" grepp och det var just greppet som hindrade att jag skulle klara fler. Med tanke på att jag i onsdags klarade en kip i bästa fall så jag kände mig riktigt på!

Sen kom då WOD'en...

6 min cap
800 m löpning
sen AMRAP kvarvarande tid
5 K2E
5 Burpees

3 varv med 3 min vila mellan varje. Poängen är antal varv.
R: 9,5

Efter 400m löpning insåg jag att detta aldrig kommer funka.. Högervaden och ryggen strejkar sen gårdagen så jag byter till rodd istället, nöjd med mitt smarta val...
Jag hann 2,5 varv på de första 6 min men avskrev lite till bytet mellan löpning och rodd. "Jag tar igen det på nästa 6.. rodd är ju min grej!".. ehh
Första hela vändan rodd då.. Jag kör som vanligt men när jag kollar på displayen när jag känner att jag börjar krokna står den på knappt 200m... Vad i h-----?!?!

Jag hade bästa snittid på 500m på runt 1:53 och det är ju rent pinsamt!!!
Rygg och ben var helt slut och jag rodde med nån variant av korta armrörelser. "T-Rex Rowing!"

Detta sänkte ju även K2E och jag var riktigt nära att bryta passet. Det var länge sen jag kände mig så svag, tung och illamående. Nåväl, det gick hela vägen och imorgon blir det vila.

Note to self: Kajak innan Crossfit är en dum idé!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar