torsdag 19 augusti 2010

Att vila eller inte vila?

Idag var planen att köra ett pass på CrossFit Nordic på lunchen men när jag vaknade i morse så kändes det inte som att det var en så bra idé längre. Ordentligt stel med ont rygg och axlar, sannolikt till följd av tisdagens ovana övningar och gårdagens Fran som gick på mer envishet än teknik/styrka.

Som en god gym-medlem avbokar jag mitt pass direkt på morgonen för att ge plats för andra men efter frukost 45 minuter senare så börjar jag fundera om det ändå inte *borde* gå att köra idag..Ska jag kolla om passet redan fyllts av en reserv eller ej??

Efter att ha rannsakat mig själv kom jag dock fram till att det nog är en bra idé att vila idag, även om inte huvudet vill det. Jag är istället inbokad på att köra fredag-lördag-söndag så jag håller veckoupplägget med "träna 3 - vila 1 - träna 2 - vila 1". 

Det ska bli intressant att se hur söndagen går eftersom jag ska börja med att instruera kajak direkt innan passet så det blir till att byta direkt från paddeloutfit till träningskläder.

Nu ska jag försöka distrahera mig från den mentala träningsabstinensen och göra mitt bästa att sträcka ut ryggen över min hemska kontorsstol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar