söndag 15 augusti 2010

Rx'ed och dansk semantik...

Dags för pass idag igen på Crossfit Nordic med Mads.

Var inne i god tid för att köra min PRE, men jag skalade ned ambitionen en del på den när jag såg tavlan.
Ring Pushups 15 + 12
Narrow Pullup 6 + 5
Wide 3 + 3
Vidare övning på handstående som inte funkade alls idag.
Tog ut frustrationen med 500m rodd med spurt första 200 och nedvarvning 300 och en total på 1:43

Passet började med en elak uppvärmning med Hoppa Bock Special (dvs kryp under benen på "bocken" efter varje hopp. Stel som jag är och för att undvika skada andra så körde jag en mod på den. Jag gillar verkligen inte parövningar på nåt sätt eftersom mina tillkortakommanden drabbar andra.
2 varv 
20 Bockhoppning pp
20 utfallssteg
10 Mads Special ("semi-breakdance-slowmotion-pose")

Utfallen kändes helt ok och avklarades ganska snabbt. Alltid något.
Dagens teknik var Muscleups. För oss som inte KAN muscleups körde vi pullups för maxhöjd.
Jag hade iallafall en strikt hög CTB (med underhandsgrepp) vilket kändes bra!

WOD for time
25 - 20 - 15 - 10 - 5 reps of
Pullups
Hopp över låda

Time: 11:00

Det sved som f-n men jag gjorde det! Rx'ed! 
Första icke-moddade passet på evigheter men jag kan räkna till 13 blåsor i handflatorna nu. Badges of honor eller vad de brukar säga på film.
Splittade första rundans pullups 10/8/7, andra 10/5/5, tredje 8/5/2 och sen femmor
Definitivt över förväntan. Jag misstänker dock att några inte höll 100% form...

John drog igenom dagens WOD på runt 5:30 nånstans. Helt sjukt!
Han var klar när jag avslutade mina 20 hopp över låda ungefär..


Mads lovade ju i torsdags (inför vittnen) att det inte skulle komma fler "treats" denna vecka, men som alla vet kan det uppstå språkförbistringar mellan svenskar och danskar...
Skämt åsido, klart det dök upp en treat, eller "en möjlighet till utmaning" som Mads sa.
100 strikta armhävningar. För varje paus eller "break of form" fick man springa 200m.
Jag valde att vara bisittare på denna..  

Efterföljande Toes to Bar var bara att glömma, så stretchen fick avsluta ett grymt pass. 
Nu är det 50h till nästa pass på gott och ont!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar