onsdag 25 augusti 2010

Dips, Lätta Swings och Tunga Pushups

Eftermiddagspasset på CFN med Rickard.

På slutet har mina PRE-rutiner verkligen fått lida och idag var tyvärr ingen skillnad.
Jag gjorde iallafall några femmor Kipping Pullups och en trea L-Pullup förutom stretchen. Styrkeövningarna är väldigt tunga nu när jag skalat upp antalet träningsdagar..

Teknik/Styrkedelen för dagen var Rackdips som jag inte direkt såg fram emot. Dips har jag nog inte gjort på evigheter och det är inga kära minnen jag har av den övningen. Jag testade dessutom ringdips i juni utan att klara en enda så självförtroendet var inte på topp.

Helt överraskande klarade jag 10 stycken på första varvet där den sista repititonen gick mer på vilja än nånting annat. Körde de efterföljande 4 varven på 5 reps med en aning ömmande axel pga teknikfel på första setet. 
Jag får dock säga att jag  är barnsligt nöjd med resultatet trots allt. Långt över vad jag vågat hoppas på!

Dagens WOD såg enkel ut på tavlan vilket brukar innebära att den är fruktansvärd i praktiken...

WOD 8 Rounds for Time
10 Pushups med 5 cm extra djup
10 Full Kettlebell Swings 20kg

Metcon: 11:01

Armhävningarna gjordes med händerna på 2 st 20kg bumpers för att tvinga ned bröstet 5cm extra i varje repetition. Till en början var det ok men de var banne mig inte snygga på slutet! Jag måste dessutom be om lite vägledning på KB nån dag eftersom min timing tydligen inte sitter ännu vilket gör att jag drar för mycket med överkroppen.

Dagen till ära fick vi två treats.

#1
5x1 Situps m 20kg bumper med "excentriskt mothåll på nedvägen"

#2 
1R Slowmotion Pushup 20sek upp/20sek ned

Situps var ganska ok men armhävningar är inte min grej ännu, men med tanke på hur kipping pullups gått från 1 (i bästa fall)  till 7 på under 2 veckor så kanske det finns hopp.

Träningsdagen avslutades med en cykeltur hem i ordentligt spöregn som slutade lagom till jag nådde porten.. snygg timing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar