fredag 27 augusti 2010

Trappa och CFN-fest

Gårdagens vilodag genomleds återigen med frustration men kombinerat med en imponerande träningsvärk. Vi pratar träningsvärk på den nivå som gör att man vaknar till när man vänder sig i sömnen.  Märkligt nog kändes det ändå lockande att få komma in till dagens kvällspass.

Efter en uppvärmning med 2 min rodd (sakta, bara 600m), 2 min DU-övning (2 st i samma set av singlar) och lite situps/pullups/armhävningar gick vi över till dagens teknikpass: L-Sit Pullups!

Tack och lov körde vi i par så man fick hjälp med formen för de är attan så jobbiga. Som bäst fick jag till en trea, men jag tror jag skulle klara en eller två till om jag bara orkade hålla benen på plats. Jag och David var överens om att L-situp är vedervärdiga!

Dagens WOD var en riktigt tung trappa.

WOD
12-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 repetitioner av
- Pullups
- Armhävningar
- Situps

Metcon 13:48

Jag var ganska nära att förlora lunchen nånstans vid 10-9-8 nånstans, men efter några djupa andetag kom jag igenom hela passet. Det var inte snygga pullups och kipparna var av väldigt varierande art men det gjordes Rx! Det är faktiskt 78 pullups och det hade jag nog bara sett som absurt för en vecka sedan.

Insidan av mina handskar visade dock en del skinnrester och två fingrar saknar en hel del hud märkte jag när jag hämtat andan. Jag antar att jag ska vara glad att jag inte märker sånt förrän passet är över.

Dagens första treat valde jag dock att stå över: "Window-wipers". Ibland ska man veta sina begränsningar och detta var definitivt beyond me idag.

Treat #2 var Omvänd Tabata av L-sit.
Jag klarade alla 8 10sekunders-intervall men det var inte mycket L utan mer S eller nåt.

Efter att ha hämtat andan, duschat och svept mer vatten så var det dags för CFN Augustikalas!
Vi satt ett helt gäng och pratade, drack lite öl / vin och lärde känna varandra.
Jag undrar fortfarande vad som gick genom huvudet på den tjej som passerade porten och sneglade in, stannade, backade några steg för att sen ömsom läsa på skylten och ömsom titta på oss där vi satt med flaskor och burkar. Crossfit - Träning som ger resultat :)

Jag avvek i tid eftersom jag planerat 10-passet imorgon och förhoppningsvis hinna med MO innan dess. Nästa gång ska programmeringen justeras så jag är "ledig" dagen efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar