måndag 30 augusti 2010

Pannbenspass

Väldigt mycket måndag idag!

Kände inte av lårmuskeln idag och cykelturen till jobbet gick fint utan några känningar.
Däremot har jag fått nån "nervsqueeze" i vänster axel sen förra veckan (överansträngning sen dips/pullups skulle jag gissa) och är öm på framsidan av axelleden och tappar mer styrka ju längre ut från kroppen den sträcks. 
Mycket irriterande!

Eftersom mina händer rasar mer och mer så tog jag det drastiska beslutet att smita ned till AddNature på lunchen och plockade upp ett par 3/4 firningshandskar i tjockt skinn. Det ska bli intressant att se om jag kan hålla händerna i trim genom variationen av skydd.

När jag kom in till Crossft Nordic strax efter fem så besannades det jag misstänkte.. Vi skulle köra WOD'en som postades igår på hemsidan.. Ett pass väldigt långt från min smak, men jag tänkte att det iallfall kunde bli lärorikt.

Jag började med lite shoulder rolls för att försöka mjuka upp axeln plus 2x10 ring pushups, 3x3 strict CTB Pullups underhandsgrepp och 2x3 vanliga strikta CTB.
Efter en lite mixad uppvärmning med breakdancemoves och hopprep som min axel inte gillade så var det dags för teknikdel: 

Turkish Getups 1/1 - 1/1 - 1/1 - 1/1 - 1/1 på 90%
Jag har aldrig gjort ettor på TGU förr så jag räknade med att kunna lägga på lite extra jämfört de 6-8-sets jag gjort tidigare.
Började med 16/16 som är det jag brukar använda vid fler reps men bytte till 16/20 (höll nere vikten på vänster ). Vid ett test på 20/20 (vänster arm) så bet det till i lårmuskeln när jag skulle resa mig så jag lät vänstern vila och fortsatte på endast högerlyft med 24kg som gick utan problem 4x1 reps. Jag kände även på 32'an men valde att inte försöka ett helt lyft.

WOD RFT
2000m löpning (10:01)
200 Double Unders (sub 400 mixed)
2000m rodd (7:37)

Metcon: 24:00

Eftersom det "bara" finns 6 stycken Concept2's så började jag med löpningen istället enligt principen ta det värsta först och avsluta med en skön rodd. Vi var tre som började med löpningen och jag blev ju snabbt distanserad. Vid 900 m så var jag ca 250 meter efter och vid 1300m hade jag tappat ytterligare 150 meter. Knappast förvånande iochförsig och jag får nöja mig med att jag faktiskt sprang sträckan lätt haltande och nu har en tid på 2000m att jämföra med.

De 200 Doubleunders fick bytas mot 600 singles eller 100 "par" av Single-Double. Nu har jag ju inte tekniken för att klara den frekvensen men fick till ovanligt många DU's (drygt en på 10) så på det snittet tyckte Erik att ca 400 hopp var en lagom mix. Så jag landade väl på 350 singles och ca 50 Doubleunders  vilket är sanslöst bra för att vara jag. 

Det kändes skönt att sätta sig ned för den avslutande rodden. Den var förvisso ganska tung och min vänsteraxel trasslade lite så det blev några "roddtekniska innovationer", dvs enarmsrodd med jämna mellanrum för att vila axeln.
Inget drömupplägg för PR för rodd direkt så en sluttid på 7:37 (ca 1:54 som split på 500m) får väl ses som godkänt under omständigheterna men inget jag är stolt över.

Efter passet inser jag att jag glömt handduken, men turligt nog var Pelle hemma och kunde slänga ned en lånehandduk från balkongen. Nu efter cykelturen hem ömmar båda benen betänkligt så det kommer bli en intressant morgondag. Inte minst eftersom det är lunchpasset som gäller :)

PS
Missade dessutom Mads så jag får väl gratta imorgon istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar