lördag 21 augusti 2010

Ichi-Ni-San - Playing it safe

Vaknade tidigt imorse utan att känna några större sviter av gårdagen så jag kände mig riktigt laddad inför förmiddagspasset på Crossfit Nordic med Erik.

Jag testade lite PRE-schedule innan passet men jag får nog acceptera att mina händer behöver lite paus nu. Strikta CTB Pullups med underhandsgrepp funkade muskulärt men just greppet fallerar och det märks extra tydligt om jag försöker öva kip eller höja intensiteten.

Lite uppvärmning med Bearcrawls, KB Swing 24kg (förvånansvärt lätt med fulla svingar) och armhävningar som visade att gårdagen inte gått obemärkt förbi.

Teknikdelen idag var Sumo Deadlift 3-3-3-3-3 på 80%
Jag har insett att jag har väldigt dålig koll på alla procentövningar.
Körde mina lyft på (70) - 90-110-110-120-110kg touch'n'go utan problem.

Erik tyckte att 110 så lätt ut, men jag måste komma ihåg att pressa ut mina knän och inte rulla inåt-framåt vilket jag har en tendens till.  Jag missade också full höftextension på nåt lyft.

Vi hann också få in en mid-treat innan WOD'en. Långa spänsthopp upp på låda. Ganska scary! Skulle tro att mitt längsta låg runt 100-120cm till 45 cm box. Play it safe!

Dagens WOD RFT 5 varv
8 Marklyft 100kg (mod 90kg)
50 jämfotahopp över stång

Metcon: 9:28

Lyften känns som om de börjar sitta. Körde samtliga uninterrupted med touch'n'go utan att slita ut mig vilket betyder att jag skalade i onödan idag. Men som sagt; better safe than sorry!
Jämfotahoppen var däremot en pina. Jag har ju spänst som en gråsten!!

Fick snart gå från att bryta ned dem till 10/10 etc till femmor och ibland tvåor. Pinsamt!
Det blev lite enklare när jag höll in armarna och kröp ihop (typ hoppkortsväng på skidor) men jag sumpade sjukt mycket tid på hoppen. 
Inte blev det bättre av att jag hoppade med hela kroppen istället för att spänsthoppa och dra upp benen.

Tilläggsträningen var KB Windmill - något som jag är erkänt dålig på.
3+3x3 på 16kg var slitsamt. Jag har inte riktigt lyckats "balansera rörligheten med rörelsen" dvs min stelhet sätter käppar i hjulet igen..

Nu ska jag leka dykbutik och sen botanisera på nyöppnade Cajsa Warg på St Eriksplan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar