onsdag 24 augusti 2011

Vilovecka - oplanerad men behövlig

I väntan på att benet ska rätta till sig så tog jag tillfället i akt att ta en välbehövlig vilovecka rent generellt. Något som passade oroväckande bra in i livspuzzlet i övrigt med tanke på jobbet men just nu har jag sjuk träningsabstinens.
Som en sann junkie åkte jag igår förbi Nordic för att bara ta en kaffe och insupa atmosfären och det gjorde ju inte det hela bättre.

Så för att hålla mig sysselsatt har jag roat mig med skisser till CFN-T-shirts och idag testas det nya glassrecept som verkar lovande inför frysning imorgon. Just nu är det mango/hallon med stjärnanis men jag ska nog göra en variant till innan lördagskalaset.

En öppen fråga till ev Paleo/Primal-ätare som hittat hit; Är det något särskilt ni saknar efter ni gått över till Paleo?
Det är inte så att jag påstår mig kunna återskapa vilken mat som helst inom nån typ av primal-riktlinjer, men det är alltid kul med utmaningar :)

För egen del har det varit ganska svajig kost eftersom jag fått köra en del ad-hoc i veckan. Det har ibland gett väldigt mycket protein, men det kunde vara värre. Just nu håller jag på att äta mig igenom en hel ryggbiff och det tar en stund---


Måndag 22/8
Kcal: 2 249 Carbs: 35g Fett: 123g Protein: 241g
Frukost: Äggröra bacon/kassler/lök/paprika
Lunch: Kyckling, broccoli, paprika. Salsa + aioli. Hallon/blåbär
Middag: Ryggbiff, grönsakspytt, aioli. Choklad.

Tisdag 23/8
Kcal: 2 267 Carbs: 38g Fett: 128g Protein: 230g
Frukost: Äggröra bacon/kassler/lök/paprika
Lunch: Kyckling, broccoli, paprika. Salsa + chilimayo. 
Middag: Ryggbiff, grönsakspytt, aioli. Choklad.Hallon

Onsdag 24/8
Kcal: 1 438 Carbs: 20g Fett: 66g Protein: 183g
Frukost: IF idag
Lunch: Kyckling, broccoli, paprika. Salsa
Middag: Ryggbiff, grönsakspytt, aioli. 


Undrar just om det är läge för lite rehab/greasing imorgon iallafall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar