söndag 28 augusti 2011

Månadskalas - Firande as F**k

Strålande sol under gårdagen så givetvis tillbringades alldeles för mycket tid inomhus. Först vid mitt "kära" Excel och sen ett eget lunchpass på Nordic.

Greasing #1
Det tar sig. Idag började jag köra försiktiga windmills utan vikt och mer lätta Rumänska Marklyft.
Jakob visade mig dessutom lite fler stretchar för att hjälpa rackpositionen.

Styrkepass - Justerat
Dip + 3sek L-Sit Kombo 3 x 90%
4-6-5 reps
Elak övning det där L-sit (i ordets vidaste bemärkelse) är det som definitivt sänker mig.

Weighted Strict Pullup 10 kg  - 3 x 90%
5-3-4 reps
Inte alls nöjd med repetitionerna här. Jag borde klarat fler.

Höga Boxjump (teknik) 6-6-6-6 reps
75-80-85-90cm
Börjar kännas bekvämare även om jag måste fokusera på knäriktning när jag börjar bli trött.

Ingen metcon idag heller.. Jag börjar få en allvarlig metcon-abstinens nu.

Greasing #2
HSPU i grön/grön 6 reps, Cuban Press 6 reps m 15 kg. Stretchar.

Efter att trots allt hunnit med lite tid i solen på eftermiddagen packades kylväskan med den senaste Paleo-glassen, en flaska vin och lite kött innan jag cyklade tillbaka till CFN för tävling och månadskalas. Tävlingen vanns inte helt oväntat av Númi och Björk med Martin på andra plats (och som bäste och ende svensk ;)

Under det efterföljande kalaset kollades det facebook och SMS som aldrig förr efter uppdateringar från Fit as F**k och det jublades en hel del när det visade sig att både Team Reebok och Ellinor vann sina repsektive klasser och med Louise på tredje plats. Sjukt bra jobbat!!

Dagens treat stod sedan Númi för när Erik och Rickard fick köra en one-on-one AMRAP Muscleups på 2 minuter där Rickard tog hem segern med en rep.

Tränar-treat!

En väldigt trevlig kväll som alltid!


Kosten
Fredag 26/8
Kcal: 2 313 Carbs: 28g Fett: 105g Protein: 242g
Frukost: Äggröra bacon/kassler/lök/paprika
Lunch: Kyckling, broccoli, paprika. Salsa, aioli
Middag: Ryggbiff, grönsakspytt, tryffelsmör. Två glas rött
 

Lördag 27/8
Kcal: 2 700 Carbs: 40g Fett: 118g Protein: 232g
Frukost: Äggröra bacon/kassler/lök/paprika
Middag: Biff, sallad aioli. Hallon, blåbär. Choklad.
Snacks: Biltong, lite paleoglass, parmaskinka och vin, Margarita

Lite högt och bara uppskattat energiintag igår, vilket jag till viss del skyller på Númi's sjukt goda Margarita på blodapelsin.. Addictive!
Hade planer på en ny BP-mätning denna vecka, men det verkar som om Pauluns är mitt i en flytt eller nåt så de går inte att kontakta. Ganska dålig kundinfo där eftersom man inte anger något på hemsidan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar