söndag 28 augusti 2011

Dagen efter - It's a lovely day (MU - Check!)

Lite småtrött imorse efter gårdagens kalas och nattens åskoväder. Var nästan inne på att skippa dagens träning men jag hade ju saker liggande på Nordic och om jag ändå åkte dit kunde jag iallafall köra lite teknik - och tur var väl det!

Greasing #1
Stelare i baksidan idag så mycker mer försiktigt för den delen. Sidostrecharna gick inget vidare, men jag gillar rackstretchen Jakob visade. Tror den kan ge bra resultat..


Styrka/Teknik
Roman Deadlifts 10-10-10-10 (lätta/hamstringrehab)
20-20-24-24kg

Strict HSPU 3x90% (minskad rom)
11 cm - 5 reps
9,5 cm - 5 reps
7,5 cm - 4 reps
Kändes riktigt bra idag. Lite oväntat med tanke på att axlarna mer eller mindre är det som fått jobba senaste veckan. Det blir bekvämare och bekvämare att sparka upp med "fel" ben.

Avlastade MuscleUp-transitions
Knästående 3-3-3 reps
Kippade 3-3-3 reps
Kändes ganska skapligt idag. Lyssnade lite extra när Richard spontaninstruerade Muscleup-teknik för några som just kört dropin-passet. "Huvudet igenom..." Så var det ja..

Efter att ha sett en av deltagarna klara sin första Muscleup så tänkte jag att jag iallafall skulle testa en hög kip i ringarna. Ordentligt förvånad kippade jag mig inte bara upp utan dessutom rakt igenom toppläget och ned på andra sidan. Hade inte en chans att stanna i toppläget (talk hade hjälpt - jag hade noll grepp och "väderkvarnade" ner med armarna bakom kroppen).
Stärkt av lite uppmuntrande rop talkade jag upp händerna och testade igen och plötsligt - out of nowhere - så satt den!! Min första Muscleup och ett av mina årsmål avklarade!

Så SJUKT nöjd!!

Övermodigt lycklig gjorde jag sen två ettor till! Nu ska jag bara se till att komma ihåg hur man gjorde till nästa gång!

Hade sen en plan på en "långsam" WOD med 8->1 reps Wallballs och Pushups. Tyvärr var axlarna inte pigga på pushups så jag körde (fortfarande nöjd) lite avslutningsgreasing för att sen åka hem och fira med närmare 400g helstekt ryggbiff, drivor av stekta kantareller och lite mörk choklad. Och en liten bit Appenzeller...(fusk - men vafan.. Efter månaders frustration så är det värt att fira lite).
Nu blir det sannolikt 100% vila i 2 dagar pga jobbresa om jag inte kan få in lite mobility i Göteborg.

Söndag 28/8
Kcal: 2 400 Carbs: 33g Fett: 145g Protein: 174g
Frukost: Äggröra parma/kassler/lök/paprika
Lunch: Espresso
Middag: Biff, Kantareller/lök, tryffelbearnaise, Appenzeller, Choklad.

5 kommentarer:

  1. Fyfan vad kul, stort ju! Grattis!

    SvaraRadera
  2. Tack!!

    Så sanslöst skönt att få till den äntligen. Jag som inte ens tänkte testa igår - ända tills jag tjuvlyssnade på Richards coachning (tackar tackar!)

    Ganska axelstel idag däremot. Första försöket som halvt avslutades i nån skin-the-cat-position var inte så skönt ;)

    SvaraRadera
  3. Tack! Antar att detta gör att jag slipper dansklassen som du tvingas gå på nu ;)

    SvaraRadera