söndag 14 augusti 2011

Sköna Front Squat ger PB

Tidig morgon vid mitt numera lite trötta Excel, men vid lunch kände jag att det var dags för en paus. Jag hade satt en mental gräns på att avsätta max 2h för träning för att sen jobba vidare.

Ingen guldstjärna för den som gissar att det inte gick vägen :)

Greasing#1
Complexet kändes fint idag och även sidostretch och rack. 1Leg Deadlift var dock lite stelt.


Styrkekombo (återigen en justering för att vila högerarm/axel)
Strict Pullup 5 x 80% Varierande bredd av pronerat grepp
7-7-5-5-6 reps
Det tar sig..

Front Squat 
3-3-3-3 @ 90%
60-80-90-100kg (PB)

Rickard ropade om knäriktning på 90 kilo så jag försökte verkligen fokusera på det och korrigera i kvarvarande reps. Skönt med nytt PB på 3 reps a 100 och det kändes inte så illa. Ordentligt djup i alla reps och jag tror både rackningen satt och knäna höll linjen.
Det har verkligen gått bra med styrkeövningar senaste två veckorna - nånting går rätt väg här. Däremot tycker jag att metconmotorn inte hänger med riktigt..
 
GHD Situps (full range)
3x90%
10-12-12 reps
Full range med händerna i marken och till tårna. Börjar kännas bättre men de tar ju duktigt på höftböjare och djup muskulatur.

WOD  - 3 rounds for time
Lika lång vila mellan varv som själva varven tar.
500 m Row
5 Kipping HSPU (Minskad ROM)
15 Burpees
6 Deadlift @ 100 kg

Metcon: 22.03 inkl vila.

Slitigt pass, särskilt efter styrkedelen innan. Ingen motor alls och benen dog ganska omgående. Löjligt långsam på rodd och Burpees. HSPU gick riktigt illa efter GHD'n eftersom jag hade svårt att hålla anspänning och form och jag föll ned mer än en gång. Deadliften gick dock snabbt och obrutet.
Jag misstänker att det gick lite snabbare dock efter en del fippel med telefonen och tidtagningen.

Kollade sen klockan och insåg att det var 3h sen jag åkte hemifrån så sista greasingen fick stryka på foten idag. Imorgon lutar det åt vila och en sannolik representationsmiddag. En utmaning...

Söndag 14/8
Kcal: 2 072 Carbs: 35g Fett: 123g Protein: 171g
Frukost: Äggröra bacon/lök/kassler. Lite ost. Espresso.
Lunch: Parmaskinka, Hallon, espresso, lite choklad
Middag: Entrecote, grönsakspytt, ett glas rött.

Andra dagen på raken med lite för lite protein och 6 veckors primalinspirerad kosthållning. Har satt en första gräns på 8 veckors "detaljloggning" - sen får vi se om jag fortsätter posta energinedbrytningar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar