lördag 20 augusti 2011

Begränsad Träning

Inte den minsta lilla träning sen i tisdags tär på psyket. Lägg till en vecka med restaurangluncher pga konsultbesök från utlandet och två dagars kickoff så hamnar man på ett läge av rent löjlig abstinens av både träning och proteinintag.

Sagt och gjort - skada eller ej - så blev det några timmar på Nordic idag.

Greasing #1
Rackstretchen funkar bra. På grund av bakbenet blev det inga windmills eller 1Leg DL och Samson modifieras.
Complexet funkade dock bra.

Styrkepass #5
2 Pushpress + 90% AMRAP av Pushjerk på samma vikt
40 kg - 2 + 10 reps
50 kg - 2 + 7 reps
60 kg - 2 + 3 reps
50 kg - 2 + 5 reps
Lite känningar i axeln men generellt gick det fint. Börjar landa bättre, men nigningstendensen finns kvar.

Power Snatch 3-3-3-3 @ 90%
40-45-50-55kg
Kändes skapligt att få upp, men sämre att ta ned. Lyft 2 i sista set var bäst och jag fick nästan godkänt av Danne.. sånär som på nigningstendensen. Inte mycket men den finns där. Misstänker att jag bör ha minst 60-65 i mig på 1RM en bra dag. Det bör dock vara PB på 3RM idag..

Höga Boxjump - Teknik 6-6-6-6-6-6 @ 90%
70-70-75-75-82-82cm (plus en trea på 87cm)
Fokus på att landa "rätt" och ta snowboardtendenserna med inåtglidande knän ur landningarna.
Funkade ganska bra och med tanke på bakbenet valde jag dessutom att hoppa ned vilket för en gångs skull flöt på.


Dip/3-sek L-Sit-kombo 3x 90%
6-4-4 reps

Dipsen kändes bra men L-sit (i ordets vidaste bemärkelse) är tungt. De var nog mer nåt i stil med W-sit (med mina 46'or som sista delen i "W") men jag höll iallafall knän över höft.

Inte läge för någon metcon idag eftersom inte har förtroende för hur benet funkar i snabba rörelser. Vuxenpoängvecka med andra ord...

Greasing #2
Det mesta kändes fint, förutom idiotin i HSPU där jag glömt bort att jag sparkar upp med vänster. Inte skönt alls! Efter återhämtning och en ovant uppspark m höger blev det iaf 6 reps m grön/grön.

Som vanligt sjukt trevligt i boxen; Team Cityslickers preppandes för SM på ena delen plattformen, Björn som gjorde detsamma (och svor över Burpees) strax bredvid mig och Björk som fick det mesta på räcket att se barnsligt enkelt ut. Så efter en längre än planerad session jäktade jag igenom en shoppingrunda för att sen åka hem och tillaga en redig bit hästentrecote. Har du inte testat häst - Just do it!
Billigt och väldigt bra kött!

Kostrecap - ingen stolt läsning:
Onsdag 17/8
Kcal: 2 072 Carbs: 37g Fett: 129g Protein: 154g

Torsdag 18/8 - Kickoff med jobbet
Kcal: 1 890 Carbs: 11g Fett: 40g Protein: 206g
Frukost: två tuggor äggröra med bacon och plast(!) (slarvig prep!)
Lunch: Tandoorikyckling, tomatsalsa
Middag: Parmaskinka, kyckling, fläskfile, oliver, sallad. Vin.

Fredag 19/8
Kcal: 1 814 Carbs: 17g Fett: 121g Protein: 163g
Frukost: 2 ägg, Parmaskinka (kvarvarande ägg från torsdagens stafett)
Lunch: Kyckling + bea & lite sallad
Middag: Omelett, parma/bacon/lök, dijonnaise, mörk choklad 

Lördag 20/8
Kcal: 2 056 Carbs: 27g Fett: 116g Protein: 164g
Frukost: Äggröra bacon/lök/skinka, salsa, dijonnaise.
Lunch: n/a
Middag: Hästentrecote, kantareller/parma/lök, bearnaise. Liten bit opastöriserad getost + 2 glas rött.

Helt i osynk kostmässigt. Tack och lov för en kommande strukturerad lunchlådevecka och 4 kg ryggbiff i kylen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar