torsdag 11 augusti 2011

Fight Gone "Less than Good"- Bra men Dåligt...

Såg på CFNs hemsida igår att dagens pass skulle vara Fight Gone Bad och det är en benchmark jag hittills inte testat. Jag vaknade både taggad och lagom nervig i ottan och beslöt att angripa passet före frukost redan klockan 07.

Nackdelen är som alltid att jag vid 7-passen inte hinner med någon greasing före passet och oftast bara snabbstretch efter.

Styrka/Teknik
PushPress 2-2-2-2-2 @ 80%
40-60-40-60-X kg

40 kändes fjäderlätt men 60 kändes inte bra i högra axeln så jag valde vuxenpoäng och stod dessutom över sista set. HSPU två dagar denna vecka och dessutom Snatch-träning och Pushpress märks..

WOD "Fight Gone Bad" 3 Rounds for Reps
1 min WallBall 8kg/3m
1 min Sumo Deadlift Highpull 35 kg
1 min Boxjump 50 cm
1 min Pushpress 35 kg
1 min Row for Calories.

1 min vila mellan övningar och varv.
Metcon: 392 Reps

Här verkar det som om det blivit nån förvirring under briefingen av passet. Var löjligt nöjd med min poäng, men när jag googlade närmare så verkar det inte som om det ska vara nån minuts transitiontid mellan övningarna, bara mellan varven så med det i åtanke är inte poängen särskilt relevant. Bara att plocka ned tiden från tavlan mao.. Undrar just hur mycket man skulle tappa procentuellt på "korrekt" utförande - bara sekunderna mellan byte av övning bör ju vara några reps..

Det var ett pass i min smak (förutom BJ) och jag kan tänka mig att det kan vara det även utan "transitionsvilan". Om inte annat listar jag poängen för senare referens:

Wallball - 28-26-20 Reps
SDHP - 38-30-30 Reps
Boxjump - 29-24-21 Reps
Pushpress - 20-24-21 Reps
Row - 29-25-27 Cal

Lite surt att inte få ett officiellt resultat, men det var flåsigt och kul trots allt. Tennisarmbågen gillade passet mindre än pannbenet dock (jag tycker inte att jag borde samla lägst antal reps på Pushpress). Imorgon ser det ut som om det blir egen träning innan ett besök hos Ali.
På plussidan för dagen - chokladglassen blev riktigt bra!

Torsdag 11/8
Kcal: 2 020 Carbs: 27g Fett: 124g Protein: 178g
Frukost: Äggröra Bacon/lök, Dijon, Espresso
Lunch: Stekt Gös, kantareller, blomkålsmos. Chokladglass (paleo)
Middag: Lammstek, sallad, bearnaise. Hallon.

4 kommentarer:

  1. Fasen, jag som blev så glad när jag såg ditt resultat på tavlan. Men tror nog att du fått en bra siffra oavsett.

    SvaraRadera
  2. Ja det kändes ganska snopet att inse att man kört en lazy-mans-version, men jag tyckte väl att jag fick lite väl många reps.

    Skön träningsvärk idag iallafall och ett jäkla sug efter att klara en bra score "korrekt" under hösten :)

    SvaraRadera
  3. Oh "Fight gone bad" är hatkärlek på riktigt! Förstår att du har lite träningsvärk idag..
    Bra där att du var vuxen nog att bromsa dig pga axeln,finns tydligen hopp för dig (för mig är det redan kört ;))

    SvaraRadera
  4. Ja även om jag gjorde den fel så tog den ganska duktigt. Riktigt kul pass dock - kan hamna högt på favoritlistan :)

    Nu ser jag fram emot den planerade FGB-lördagen i höst som några av oss revanchssugna planerar. Och så ska vi försöka få Christian att glömma tankarna på Lumberjack 20 ;)

    SvaraRadera