fredag 26 augusti 2011

Svart kort och lite principträning

Hamstrings är ännu inte med på banan även om de blir bättre. Ganska frustrerande, men det dök upp ett annat glädjeämne under dagen: Papperen för underskrift för att äntligen få ut mitt "svarta kort".

Kortet i fråga är intyget på att min Divemasterutbildning äntligen är avslutad efter alldeles för lång tid. Den påbörjades redan innan jag slet av hälsenan och efter det försvann väl en del av drivkraften. Nu ska det bara fyllas i och betalas till Padi så ska kortet komma med posten. Vad jag sen ska med det till har jag ingen aning om ;)

Jag fick mig också lite principträning till livs på Nordic. Började med att snacka rodd med Linus och "dumt nog" trissa honom till att köra en Tabata Row som inte oväntat petade ned mig en placering på tavlan. En sanslös roddbegåvning helt enkelt!

Greasing #1
Rack och rullningar kändes bra. Komplexet var mest ovant och stelt. Det känns att veckan bestått av dryga 10h/dygn vid laptopen och inga gymbesök.

Styrkepass #1 - Justerat
Roman Deadlift 10 - 10 -10 -10 (Rehabvikt)
16-16-24-24kg
Körde dem bara tills det började strama i hamstrings. Ren rehabövning.

Front Squat 3 - 3 - 3 - 3 @ 90%
70-80-90-95 kg
Kändes ganska bra. Fokus på form, men jag har en tendens att ställa mig för smalt i setup vilket Rickard märkte och justerade.

Push Jerk 3 - 3 - 3 @ 90%
40-50-70kg
Inget flyt alls idag. Stelt i axlarna, obekväma landningar. Men det nöttes iallafall.
Skulle gjort ett sista set men eftersom det inte kändes som jag ville gav jag upp tanken. Nya tag imorgon.

Greasing #2
Begränsad eftersom jobb & tvättstuga väntade.

Torsdag 25/8
Kcal: 1 775 Carbs: 24g Fett: 107g Protein: 177g
Frukost: Äggröra bacon/kassler/lök/paprika
Lunch: Kräftstjärtar, ägg, aioli broccoli, paprika. Salsa
Middag: Ryggbiff, grönsakspytt, aioli.

Fredag 26/8
Kcal: 2 313 Carbs: 28g Fett: 105g Protein: 242g
Frukost: Äggröra bacon/kassler/lök/paprika
Lunch: Kyckling, parma, broccoli, paprika. Salsa, aioli
Middag: En STOR bit ryggbiff, grönsakspytt, tryffelsmör. Två glas rött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar