söndag 21 augusti 2011

Justerad träning och omedvetet PB

Tyvärr lite stelare i benet idag efter missen igår och duktigt stekt i framsida axlar. Dock väldigt rastlös så jag beslöt mig för lite stealth-training och "träna runt smärtan". Ibland kan man nå oanade resultat på det sättet..

Greasing #1
Det som gick att utföra kändes bra, förutom ganska stela shoulder rolls.


Styrkepass - Justerade övningar
Shoulder Press 3-3-3-3 @ 90%
45-50-50-55kg
Här märktes det tydligt att axlarna var trötta sen igår. En trea på 55 ska inte vara så tung..

Back Squat 3-3-3-3 @ 90%
80-100-110-120kg (PB)
Enklare än förväntat och ett omedvetet PB som inte ens var så tungt. Detta bör innebära att Andreas har rätt och att jag har mer än 130 i mig för ettor. Bådar gott för en Crossfit Total senare i höst (till skillnad från dagens pressar).

Bench Press 3-3-3-3 @ 90%
80-85-90-92,5kg
Framsida axel kändes av en del här. Glömde bort tekniken för att försöka engagera bröstmuskel mer och axel mindre...


Greasing #2
Lite stelt i Bröstrygg för Foamrollern idag. Hann inte med allt pga födelsedagsåtaganden.

Söndag 21/8
Kcal: 2 029 Carbs: 44g Fett: 128g Protein: 168g
Frukost: Äggröra bacon/kassler/lök/paprika. Salsa, Dijonsenap
Lunch: Lite parmaskinka, minimal vaniljglass + kladdkaka, kokoskaka, 1 dl blåbär
Middag: Hästentrecote, kantareller/lök/zuccini, bearnaise

Som sagt - födelsedag i släkten och karaktären brast så det blev kanske en msk vaniljglass, en minimal bit kladdkaka (max 15g) och en hemgjord kokoskaka. Med det uppskattade sockerinnehållet inräknat dock, så nådde jag nästan mitt "mål" på 50 g Carbs för första gången.. Så jag har inte så dåligt samvete :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar