tisdag 16 augusti 2011

Trasigt bakben

Hade en skön attack-cykling in till Nordic  idag - riktigt taggad inför mitt PT-pass med Rickard. Sträckningen i ryggen hade gett med sig och axlar och armbågar kändes ganska skapliga så stämningen var på topp.

Bra uppladdning för ett fånigt bakslag!

Påbörjade greasingen och den kändes riktigt bra ända till den tredje repetitionen på Windmill på höger hand.
Körde dem nedskalat till 20 kg för att nöta form och tyckte mig ha gjort två som kändes riktigt korrekta men på tredje repetitionen bet det till duktigt i hamstrings på vänster ben. En knastrande smärta ända från baksida knä och upp bakom sätesmuskeln. Plötsligt kände jag mig mer som en 80-åring...

Efter 30 min foamroller/tennisboll massage så var det marginellt bättre men PT-passet fick bli stora delar teori även om vi han kolla på några rörelser. Skit också!

Vi hann iallafall köra teknik på Squat Clean, L-Pullup, Dips, L-Sit och Boxjump och justera lite stretchar.
Ska bli intressant att se hur benet känns imorgon, men utan bakben är det ju inte mycket man kan göra...
I min fokus att undvika att belasta höger arm de senaste dagarna har jag istället plågat baksidan ganska ordentligt utan att tänka på det...

Dagens kost var inte heller nåt att skryta med. IF över frukost, köpe-lunch på jobbet och en mer eller mindre principkonsumerad middag när jag kom hem eftersom jag inte var hungrig alls.

Måndag 15/8
Kcal: 2 082 Carbs: 35g Fett: 109g Protein: 229g
Frukost: Äggröra lök/paprika/kyckling. Salsa + espresso
Lunch: Kyckling, broccoli, paprika, aioli salsa
Middag: Entrecote, zuccini/paprika-pytt, aioli. Hallon

Tisdag 16/8
Kcal: 1 482 Carbs: 29g Fett: 76g Protein: 159g
Frukost: Espresso
Lunch: Gös, broccoli, tomatconcasse och sannolikt lite parmesan/mjölk
Middag: Entrecote, grönsakspytt, bearnaise. Mörk choklad

3 kommentarer:

  1. Shit shit shit.
    hur mår benet idag? Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Känns väldigt surt just nu, särskilt som det kändes som om jag var "på gång".
    Stelt och ömt från sätesmuskeln ner till knät och det strålar ned i vaden. Definitiv vila idag med bara lite dynamisk rörlighet..

    SvaraRadera
  3. Nu tycker jag att du får sluta härma mig!! Attack cykling OCH trasigt bakben?! Det är inte så roligt jag lovar så se till att bli frisk nu! :)

    SvaraRadera