tisdag 14 juni 2011

Par-WOD på Haga

Jag var ett tag inne på att vila helt idag för att försöka få axlarna att ordna till sig men idag lyckades jag inte hålla den ambitionen utan åkte in på Haga för att köra för Jenny. Jag hade även fått en sista-sekundenförfrågan att hålla i Styrka/Kettlebell direkt efter Crossfit-passet.

Warmup
10 vändor löpning, Good mornings samt 2x 10 OHS med käpp och 2x10 Sots Press med käpp.
Sots-pressarna är en mycket onaturlig övning och inte axelbekväm. Däremot börjar formen sätta sig i åtminstone olastade OHS. Snart dags att testa med lite vikt också..

WOD i Par for time (en jobbar åt gången)
50 Pushups (25)
50 Clean & Jerk 2x22 kg hantel (32)
50 Pullups (25)
50 Boxjump 60 cm (25)
50 Pistols (mod avlastat med band) (20)
100 Utfallshopp (sub Utfall: 40)
200 DU (sub 400 singles) (200)

Metcon 15:45
(mina reps i kursivt)

Körde tillsammans med  Per från jobbet som är sjukt snabb och hade betydligt större arbetskapacitet än jag på Boxjump/Pistols/Utfall. Jag fick iallafall bidra lite på C&J och borde kunnat köra fler av pullups om greppet orkat.

C&J gick trots allt ganska bra även om de stora hantlarna på Haga gjorde att armarna i toppläget ofta var mer var i "snatch-position" än vertikala, utlåsning till trots.
Där fick jag för att jag var besviken över att missa Grace igår.

Efter passet skulle jag hålla ett utbytespass, dvs en bodypump-klass som saknade instruktör och jag skulle istället köra styrka/kettlebell. Dock avbokade samtliga deltagare pga ändringen, så jag och Per körde lite mer kettlebell och teknik istället.


Turkish Getup 3 x 1/1
"balanserad sko" - 16 kg - 24 kg
Kändes inte helt stabilt efter passet. Axlarna måste vila nu..

Kettlebell Swing
Blandade lätta svingar
Ryska Svingar 2x6 40 kg
Fullsving 6 reps @ 40 kg

Nu är det läge för ispack på höger axel och imorgon är det vila.
Om inte axlarna känns bättre imorgon kväll får jag nog avboka torsdagspasset på Nordic , men jag håller tummarna.

2 kommentarer:

  1. Märkliga människor som hellre kör Body Pump! :)

    SvaraRadera
  2. Mmm mycket märkligt! Jag som hade planerat lite kettlebellteknik och en variant av Fight Gone Bad till dem. De vet inte vad de missade ;)

    SvaraRadera