torsdag 23 juni 2011

Hinderbana med nya lärdomar

Ganska stelbent när jag vaknade imorse men med tanke på den stundande helgen var det sista chansen att få köra pass innan söndag så det blev en lunch-tur i spöregnet till ett fullsatt CFN.

Teknikdel:
2 OHS + 4 High Bar Squat Jump
30 kg - 40 kg - X - X

Här klev jag helt enkelt ur. Squat jump var ju piece of cake, men mina OHS på 40 hade aldrig blivit godkända nånstans. Lätt böjda armar, uppe på tå, krökt rygg. Typ alla fel man kan göra och ändå komma ned i bottenläge och upp igen.

WOD - AMRAP Hinderbana i par 16 min
Bear Crawls ca 20 meter
Jägarvila med 20kg vikt (motsv tid som ovan)
Gående utfall ca 30 m
Över Pullupsräcke
Under Hunden ca 10 meter
8 boxtraverseringar

Metcon: 4.5 varv


Allt Glasklart!?!

Jag och Daniel (?) teamade ihop och hade väl båda lite lagom låga förväntningar.
Utfallsstegen var överlägset värst iallafall men jag tror nog vi klarat upp till fem varv om det inte varit lite trångt vid räcket två gånger så vi fick vänta.
Över räcket var första gången för mig och jag började få till bakåtkullerbyttan över det hela med två lärdomar i bagaget:
1. Om man håller smalt supinerat grepp (typ 5 cm mellanrum mellan händerna) är det sjukt svårt att dra kroppen runt.
2. Suicide Grip känns som det kan göra skäl för namnet när man är uppåner med fötterna i taket. Lite föör nära där...


Passets klara dominanter var radarparet Nils och Martin som brände igenom banan som Piff och Puff på en redig sugar rush. Tror de landade på 7 3/4 varv...

Nu ska jag snart tjuvstarta midsommarhelgen med ett besök hos Ali för lite justeringar innan det blir lite kökstjänst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar