lördag 11 juni 2011

Marklyft, FrontSquat och ömma händer

Trasig i händerna idag så det fick bli något litet enkelt - eller så är det bara en ursäkt för att få vara ute i solen..

Började med 10 min axelmobilitet medan jag kollade på 10-klassens pass som såg flåsigt men skoj ut innan jag gick över till mina egna övningar.


Windmill
8+8 @ 24 kg
Axlarna är inte helt tillbaka känner jag. Har inte riktigt den stabilitet jag förutsatte, men de påminde mig iallafall om att jag aktiverat höftböjarna i veckan.

Deadlift 5 x 3 reps
Efter lite lätta uppvärmningslyft
120 - 120 - 140 - 150 - 155kg
Definitivt greppet som begränsade mig här. Har fyra hela fingrar just nu, trasiga blåsor i tre och hela blåsor i de kvarvarande.
Lite sämre än vanligt på den fronten alltså men inte mycket.
Samtliga lyft lugna och kontrollerade.

Front Squat 5 x 3 reps
60-70-80-90-95 kg
Här finns absolut mer att ta av. Sista repetitionen på 95 var den enda som kändes lite tung och det tillskriver jag till stor del att detta är tredje dagens träning och att jag inte är helt fräsch. Rackningen kändes bra som omväxling och jag inbillar mig att knäna höll riktningen. Synd att jag inte hade kameran..

Nu bär det av ut i solen istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar