tisdag 3 maj 2011

Vibrationsträning och förb.. löpning

Direkt efter fredagens pass satte jag mig i bilen och åkte upp till Tänndalen för lite säsongsavslutning. Knappa 7h senare hade benen hunnit stelna till ganska bra så det var skönt med lite uppmjukande skidåkning. Speciellt på söndagen eftersom man av nån orsak missat pista nedfarterna så lördagens uppkörda sorbetsnö fryst till nåt som mest kunde liknas vid överdimensionerad mix av kullersten och tvättbräda. Vibrationsträning någon?

Igår hade jag stor träningsabstinens och inte blev den bättre av att mötas av CFN-gänget som sprang ute på gatan när jag istället mötte upp gamla kompisar i porten bredvid för middag. Det kändes svårartat slappt och slött så det var skönt att jag mot alla odds hann in på Haga efter jobbet idag. Jag hade hoppats på ett riktigt tungt "pannbens-pass", men fick istället nåt mer "goat-artat".


Det var en liten men naggande god grupp som mötte upp Susanne som höll i passet.

Teknik
HSPU 5-5-5-5-5
Minskad ROM ca 12 cm, 8cm, 8cm, 12cm, 12cm

WOD 3 rounds for time
10 korridorlängder löpning (app 200 meter)
15 Box Jumps 45cm
12 Squat Jumps 25 kg
9 HSPU (mod -12cm ROM)

Metcon: lite drygt 11 minuter

Jag är rent osannolikt dålig på löpning.. Definitivt den del som sänkte mig under denna WOD och där jag tappade mot övriga deltagare. Inte så konstigt iofs eftersom de andra tre *gillar* att springa.. Sjuka människor!!
Första varvets löpning gick skapligt, men sen var det som att röra sig i sirap. Jag fattar inte..
I gengäld hämtade jag hem en del på Squat Jumps & HSPU.
HSPU gick över förväntan idag. Obrutet första varver, 3+6 varv två (tappade balansen) och obrutet sista.
Jag var riktigt nöjd över det - särskilt som vi kört 5*5 innan. Lite synd att jag inte testade en full-ROM i början, men jag betvivlar att det funkat. Den nedersta delen av rörelsen är ju tyngst och min balans tillåter inga kip-varianter.

Jag längtar dock fortfarande efter ett riktigt tungt pass - typ marklyft, renegade row/manmakers, rodd.. Vi får väl se vad veckan kan bjuda på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar