fredag 13 maj 2011

Torsdagens Hopp å Lek

Blogger har legat nere sen igår och alla inlägg sen nångång onsdag kväll verkar vara raderade, så jag återpostar torsdagens pass som jag av nån orsak skrev i Notepad den här gången.



Lunchpasset på CFN med Jakob idag och tack och lov inget som belastade axlarna!
Kom för en gångs skull in i god tid och hann således med en hel del stretch och axelmobilitet. Om det nu kan kallas mobilitet när det är just det man saknar..

Uppvärmning
 Löpning 200m (Sub maxrodd 1 min: 363 meter)
Hopprepsövningar (testade lite på ett ben)
Olika stretchar + Tuckjumps
Rodden kändes bra för att vara ouppvärmd, men jag borde inte roa mig med maxningar under uppvärmning. Allt annat blir så jobbigt då...

Teknik
Boxjump 5-5-5-5-5-5-5-5 @ 80%
60-65-70-75-80-85-90-92 cm
Funkade ganska bra idag, men jag har nån mental spärr mot att hoppa ned baklänges. Det känns bara fel...
Gick dock lite högre än 80% eftersom mitt 1RM är 100cm.

WOD 8 Rounds for Time (30 sek vila mellan)
10 Boxjump 70cm
6 Goblet Squat 20kg
10 Hollow Rocks
10 DU (sub 20 singlar)

Metcon: 11:19

Boxhoppen gick skapligt varv 2-6 när man kommit in i det och jag lyckades med några kontinuerliga hopp-in-hopp-ut. Däremot påpekade Jakob att jag hoppade för långt ut från boxen på väg ner vilket kan förklara varför det blev så svårt efter 2-3 reps.
Goblet Squats betades av enkelt utan större ansträngning. Jag vet att det är många som tycker de är hemska, men jag verkar ha nån typ av fallenhet för dem eftersom de i den här formen kändes lätta. Jag hade hellre gjort fler såna och färre boxjumps. Hollow Rocks kändes också helt OK, även om jag tycker de är lite märkliga i en metcon.

Jag jagade Einar hela passet. Ena varvet var han nån sekund före till vilan, nästa varv var jag först. Han var mycket snabbare än mig på boxhoppen och hopprepet, medan jag tog igen det på Goblet Squat och Hollow Rocks.

Riktigt svettigt och skönt pass! Inte särskilt muskulärt ansträngande eller mjölksyreframkallande utan för egen del var det flåset som var begränsningen. Bra eller dåligt? Ingen aning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar