fredag 29 april 2011

Morbror Mattias och "Fran Extra"

Träningsvärken från i tisdags var verkligen inte att leka med, så nu när jag återigen började kunna röra mig obehindrat passade jag på med ett spontandeltagande på dagens pass på Haga bland idel kända ansikten.


När Susanne började med att skriva upp 21-15-9 och sen Thrusters och Pullups på tavlan förväntade jag mig Fran, men det byggdes på mer och mer..

WOD 21-15-9 for Time
Thrusters (2x16kg KB)
Pullups
SDHP 24 kg
Burpees

Metcon: 10:25

Susanne var "spelande coach" idag och deltog på passet och hann ändå med att peppa oss lite extra.
Thrusters är verkligen ingen övning jag gillar och jag har problem att få med mig kraften från ben/höft upp i pressen. Same old, same old..
Pullups gick ganska bra idag och jag taktikbröt dem på 11+10, 10+5, 9reps medan SDHP var för lätt.
Burpees tar andraplatsen på dislike-skalan efter Thrusters. Inte helt oväntat

Ganska skakig i kroppen efter och när jag hämtat andan märkte jag att jag dragit upp ringfingret en del på räcket. Intressant att adrenalinet gör att man inte märker det förrän efteråt.

Nu är det bara lite möten kvar och sedan 7h i bil till Fjällnäs över helgen för säsongspremiär på skidor.
Ska nog dessutom göra ett pitstop på Systembolaget och köpa mig en liten flaska bubbel för att fira att jag blev morbror inatt :)

Nästa helg är det BootCamp på Haga - Crossfit med Mads och Team Reebok, Strong Man med Andreas, Kajak med yours truly och en massa annat spännande!  Be There!

3 kommentarer:

  1. Grattis!
    Kajak just nu känns liiite kallt (för så klaniga människor som mig som garanterat kommer åka i vattnet) men det låter kul!

    SvaraRadera
  2. Äh, kom igen nu.. Hittills har jag inte haft nån deltagare som slagit runt - men nån ska väl vara den första ;)

    SvaraRadera
  3. Hm..kan man bara vara med på själva kajakandet är jag på! har lite annat för mig under resten av dagen och är fortfarande tämligen enbent..

    SvaraRadera