tisdag 10 maj 2011

AMRAP Kramplösning

Ordentligt mör i hela posterior chain imorse och särskilt axlarna ömmade en del, så när jag såg vad som dök upp på tavlan var det inga tvivel om att passet sannolikt skulle få gå en hel del på vilja.

Styrka/Teknik
Kettlebell Pushpress 5/5 - 5/5 - 5/5 - 5/5 - 5/5
24/24 - 24/24 - 32/32 - 32/32 - 32/32 kg

One Arm KB Swing 8/8 - 8/8 - 8/8
 24/24 - 24/24 - 24/24

Jag hade aldrig kört enarmssvingar förr och det var riktigt svårt att få kontroll på klotet med vänsterhanden när jag försökte mig på fullsving. Höger funkade betydligt bättre.

WOD AMRAP 16 minuter
8/8 Kettlebell Thrusters 16kg (20 round 1)
8 Boxjump 45 cm
8/8 One Arm KB Swing 16kg (20 round 1)

Metcon: 6 rounds

Tja, om det var pannben och mind over matter jag skrev om igår fick jag leva upp till det idag.
Redan efter tre Thrusters nöp det till i axlarna, så jag skalade ned till 16 kilo som funkade bättre. Det är nåt med explosiviteten och ändlägen som spökar ibland.

Däremot började korsryggen krampa efter varv 2, så det blev till att göra thrusters med höger, lägga sig med en hantel i korsryggen och lösa det värsta, thrusters med vänster, nästa vända av kramplösning, boxhopp och sen bita ihop genom svingarna för att köra lite längre kramplösning igen innan nästa varv.
Det gick banne mig inte snabbt nånstans alls, men gårdagens pass lämnade sina spår i kapaciteten inför dagens övningar. På pluskontot gjorde jag hälften av hoppen sådär snyggt jämfotastudsande med höftextensionen i luften på väg ut från boxen. Eller iallafall inbillade jag mig att de såg ut så eftersom det var ambitionen...

Imorgon är det vila och på torsdag CFN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar