torsdag 5 maj 2011

Styrkepass för svaga ömfotingar

Jag vet inte var det gamla uttrycket "ömfoting" kommer ifrån, men jag har för mig att jag kom i kontakt med det i nån Kalle Anka-tidning som barn.

Idag kändes det som en ganska passande beskrivning på mig, även om just mina fötter mår bara fint.

Kort styrkepass på CFN mellan möten (mer regel än undantag just nu känns det som) och fortfarande ganska stel sen tisdagens pass.

Warmup
Stretchar + 500m Rodd 1.36
Rodden gick ganska snabbt upp till ca 300 med en split på nedåt 1.23-1.25 men när jag nått en minut gick luften ur och jag paddlade i mål lite kontrollerat.

Barbell Complex @ 50 kg
1 +1 + 1
Tungt och ovant och stelt idag.

Clean & Jerk
5 - 4 - 4 - 4 - 4 reps
50-60-60-60-60kg

Försökte köra dem snabba och med ca 1 min vila mellan varje set. Här började ömfotstendenserna visa sig på allvar och redan i första setet gjorde det ont i händerna. Dels där jag tappat en hel del hud under förra veckan, men greppet känns helt off - både i tålighet och styrka. Därav den skamliga ändringen från 5 till 4 reps.
Hade inget riktigt flyt till en början så de första tre seten blev det Clean och en strikt press innan muskelminnet nyvaket började kicka in litegrann och försökte bringa reda i situationen. Det är helt sjukt vad jag tappat,...

Deadlift
5 - 3 - 3 - 3 - 3 reps
100 - 140 - 140 - 150 - 160kg

Tillochmed här var det greppet som var största problemet även om de två sista treorna kändes lite i korsryggen.

Generellt ganska så besviken på hur illa allt kändes, men jag får väl försöka påminna mig om att jag för en vecka sen precis tillfrisknat nog för att kunna behålla maten utan medicinering.. och att jag försökt gå All-In på några pass på Haga vilket jag antar att man inte gör helt ostraffat.

Imorgon ska det iallafall bli Metcon på CFN. Nån ordning ska det väl vara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar