söndag 22 maj 2011

Nose run, Eyes run, Legs... well, not really!

Idag skulle jag inte träna.

Det var inte bara planerat att jag INTE skulle träna eftersom jag skulle på galej igår som innebar en middag med fler rätter än en Disneyfigur har fingrar och vin till det. Hade det bara varit det enda hindret skulle det nog trots allt gått ganska bra idag, men livet hade lite fler utmaningar i skjortärmen.

Tyvärr så - trots annars helt fantastisk mat och allergi-justeringar från köket - landade det något som måste varit hackad hasselnöt eller nåt på den sista rätten, så i sista skvätten i mitt vattenglas fick det hastigt dumpas ned en näve Betapred. Svårt att svälja, begynnande nässel-eksem, illamående och ordentligt rossliga luftrör med tilltagande astma. Jag lät som en 80-årig KOL-patient...
Tur att det var bara var kaffe och avec kvar på bordet vid det laget :)

Nånstans på den hälsonivån avslutades gårdagen (och jag slapp tack och lov åka in till sjukan inatt även om jag funderade på det ett tag). Efter de förutsättningarna kände jag mig trots allt ganska OK när jag vaknade imorse.Lite matt och orkeslös i kroppen, men annars ok.
Sen kanske jag iofs inte nämnde att det är ett och annat pollen i luften just nu som ger en lite extra krydda åt det mesta som kräver ansträngning eller fokus just nu.

Nåväl, jag tänkte iallafall åka in till CFN och köra nåt litet på egen hand - kanske främst mobility, men när jag såg tavlan och Rickard berättade att det fanns platser kvar "so what the hell"..

WU
Row 500m 1.31
Vansinnesrullningar
Utfallshopp
Lätta Svingar
Hollow Rocks

Teknik/Styrka
Front Lever 5 x 90%
Tja det är ju en bit kvar. Mina ben är typ blyfyllda och jag måste förbättra midline stability en hel del.
Testade att kippa några på räcket och de kändes ganska bra.

WOD For Time
1000m Row
1000m Run
50 KB Swing 20kg

Metcon 13.04 Rx

Rodden gick helt ok om än inte strålande. Bestämde mig för att försöka hålla under 1.40/500 som splittid och paceaed mig skapligt. Gick väl lite snabbt i början och lite tungt och segt på slutet, men rodden var klar på 3:15.

Här kan de med fräscha mattekunskaper enkelt räkna ut att det gick utför efter rodden.

Löpningen var banne mig ingen löpning. Folk med rullatorer var snabbare än jag. Jag var helt orkeslös, ryggen värkte men framför allt fick jag inte luft. Kliande rinnande ögon, rinnande näsa och rosslande andning. Jag hyperventilerade mig genom hela sträckan och för att illustrera hur långsamt det gick så var jag klar först med rodden, men när jag kom in efter löpningen var alla klara med sina svingar.

När jag väl släpade mig in så tänkte jag ta ut min frustration på kettlebellen. Bröt de däremot helt åt skogen insåg jag efteråt. Körde 27 stycken så snabbt det bara gick (mao ganska konstant anspänning i kroppen - helt tvärt emot Rickards tips). Pausade snabbt för att hämta andan och började räkna från noll igen och körde 18 reps innan nästa vila och här brann matematiken ihop. "Jag slutade på en 8'a - det måste varit 38 så jag har 12 kvar"

Smaaart! Det blev med andra ord 57 svingar istället och jag var helt sänkt.
Nu kollade jag inte klockan på svingarna, men det krävs inga genikunskaper för att inse att löpningen tog mer än halva metcon-tiden. Pinsamt!

Jag borde som sagt kanske egentligen inte ha tränat idag, med tanke på att både allergireaktionen och den kraftiga kortisondosen sliter en del på kroppen, men men... "Be Prepared for the Unknown"

Hostan gav med sig cirka 3h efter passet och luftrören känns inte helt hundra än och inte lär det bli bättre med den förmodade Cindy imorgon. Knappast läge för PB på henne under rådande förhållanden.

Besides - me and Cindy have a history..

Avslutar med en mycket passande låt för dagens pass - åtminstone introt:


EDIT
Insåg just att jag tog nytt PB på 1K Row med 8 sekunder - Upplyftande (särskilt m tanke på pace), men det måste varit länge sen jag rodde den distansen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar