måndag 10 januari 2011

Diane, PB och Årsmål #1

Jag får väl erkänna att det inte var med odelad glädje jag såg passet på tavlan idag på CFN.
Först ettor m maxförsök på marklyft och styrkefrivändningar och sen Diane på det..
Normalt sett riktigt lockande men med en duktig träningsvärk i baksidan från gårdagens Christine och axeleländet så hade jag inga vidare förhoppningar. Men ibland är det skönt att ha fel :)

Började med en aningen nedkortad greasing med en kontinuerlig trea Complex på 40kg, 6+6 1Leg Deadlift och 8+8 Windmill 16 kg. Det kändes förvånansvärt bra idag redan här..

Uppvärmningen inleddes med rodd som dock gick tungt - 500m på 1:32.4.

Deadlift 1-1-1-1-1-1-1 @ 90-110%
80-110-130-150-160-170-175 (PB)
Alla lyft flöt förvånansvärt fint och enligt Andreas var PB't tekniskt OK dessutom och såg tydligen lätt ut!
Kände lite håglöst på 180kg också, men då hade alla börjat rigga för PowerClean så jag testade inte.

Power Clean 1-1-1-1-1-1 @ 90-100%
40-50-65-70
Testade inte ens att maxa. Vi hade alla lekt för mycket med marklyften så det fanns inte tid att göra detta "rätt". Lika bra det eftersom jag inte kände för maxtest på frivändningen..

WOD: Diane 21-15-9 For Time
Deadlift 100kg
HandStand Pushup (avlastade med blå+lila band)

Metcon: 6:47
Marklyften gick av bara farten. Alla obrutna utan större problem.
Första vändan HSPU bröts planerat 11+10 och varvet var klart på ca 1.40, nästa HSPU gick lite tyngre men gick 8+7 med nåt missat försök till uppspark men efter det rasade allt.
Gjorde sex reps och gick ner för att hämta andan lagom när Andreas ropade att det gått fem minuter.
Sen försökte jag ta mig upp igen.. och igen och igen utan att lyckas.

Det slutade med att jag fick hjälp upp, gjorde två reps, stannade och vilade på huvudet och tryckte ut den sista "i fallet" ut från väggen. Helt slutkörd!
Nu har jag iofs inte övat HSPU sen i oktober/november eller nåt och är mitt i all frustration riktigt glad över att de gick så bra som de gjorde. Inga känningar i axeln utan bara den välbekanta frustrationen av att vara för muskelsvag.

När jag hämtat andan, stretchat lite och pratat strunt så kunde jag inte låta bli att testa några viktade pullups också.

Weighted Pullups 1-1-1
32-32-40 kg (PB och ett av mina Årsmål 2011!)

Körde dem med en kettlebell hängande på foten så det var lite trassel att komma igång, men det gick och jag var ordentligt över med hakan på samtliga! Första målet för 2011 avklarat!!

En bra dag :)

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Grattis till PB! ..men var du tvungen att köra tyngre pullups än mig!? aaaaldrig får man vara glad! :p

    SvaraRadera
  2. Haha.. Tja, idén att testa tunga pullups var det ju du som gav mig så... ;)

    SvaraRadera