måndag 24 januari 2011

Get up - Stand Up!!

Efter en osedvanligt ohälsosam om än trevlig helg med en företagskickoff, en firmafest och en 65-årsmiddag så lyckades jag mot alla odds stanna till på CFN idag. Det fanns inga pass som funkade med mitt schema så det blev lite egen träning.. Jag borde däremot veta bättre än att katharsis-programmera åt mig själv..

Uppvärmning
500m rodd 1:33
Tungt idag och nu var det tidig mjölksyra som satte in..

Greasing
1 Leg DL 8+8 @ 40 kg
Complex 1+1+1 @ 40 kg
Windmill 8+8 @ 16kg

Kändes ganska OK idag men jag kämpade som en galning att hålla ut knäna. Nu näranog rullar jag utåt på fötterna för att tvinga knäna i rätt riktning.

Teknik
Handstående (mot vägg)
10 + 15 + 15 sek
Efter lite trassel att komma upp första gången gick det vägen och sista vändan kändes det ganska bekvämt uppåner - nåt jag aldrig vågat hoppas på tidigare.
Jag testade även två stycken HSPU med extremt begränsat ROM - den första var nog inte mer än 5-10 cm och den andra kanske halv ROM men de gick. Kan det vara ljus i slutet av tunneln (och inte ett mötande tåg)?

Katharsis-WOD
10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 Reps for Time
Deadlift 110 kg
Boxjump 60 cm
Russian KB Swing 32 kg

Metcon: 16:51

Riktigt slitigt pass som tog MYCKET längre än jag räknat med...
Första marklyften gick ju fint men jag hade glömt vad kombon Deadlift + Kettlebell Swings gör med min korsrygg. Efter 8-repsrundan var jag helt förstörd så det var mest tacksamt att Erik och Rickard snodde min stång ett ögonblick för att testa (och klara) enhandsmarklyft på 110kg. Det gav mig ju lite extra återhämtning, men trots detta kan jag inte påstå att det var ett högintensivt pass.
60 cm är fortfarande högt för mig i Metcons så det blev metodiska (men korrekta) hopp upp och steg ned.

Dagens glädjeämne är dock handståendet. Osannolikt skönt att göra framsteg på ett område där det inte hänt nånting på evigheter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar