torsdag 27 januari 2011

Sura äpplen

Idag blev det  Metcon även om det såg mörkt ut ett tag.
Sanningen att säga var att jag mest var sugen på att åka hem och somna i soffan, men så snart jag passerat de blå dörrarna kändes det bättre.

Jag körde min greasing minus Hollow Rock & Rullningar eftersom de fanns med i passet.

Windmill 8+8 @ 20 kg (OK)
1 Leg Deadlift 8+8 @ 50 kg (Tungt)
Complex 1+1+1+1 @ 50 kg (OK)
Handstand 10 sek, 3 sek (+ 1x50% ROM HSPU), 5 sek

Det känns att ryggen inte hämtat sig efter min sannolikt obra (ja det är ett ord) marklyftsstege.

Uppvärmning
500 m rodd (1.32.0)
Helt klart är att min mjölksyretolerans inte är på topp och att benen är lite stumma.
Låg på en splittime på 1:23-1:24 fram till 200-230 meter ungefär utan att pusha men sen kom väggen redan innan 300m. Frustrerande!

Teknik/Styrka
Power Clean 3-3-3-3-3 @ 90%
40-60-60-60-60kg
Här återfinns då frustration #2!
Nu verkar det som om knäna rätat sig lite (hörde iaf inget av Rickard om dem) men jag missar ju att hoppa, drar med armarna och landar med bakåtlut för att lyckas racka stången. Inte nog med att jag inte har simultanförmåga men jag saknar ju tydligen "sekventiell förmåga".
Kapacitetsmässigt?
Tja jag tror ju inte det var 90% med tanke på att de få jag "satte" var lätta, men det börjar kännas lite hopplöst. Jag har nött de där förb.. vändningarna flera gånger i veckan länge nu utan teknisk förbättring.

WOD 5 Rounds for Time
3 Power Clean 60 kg (mod 50kg)
6 Deadlift 60 kg (mod 50 kg)
10 Hollow Rocks
4 Rullningar
10 Jack-knife

Metcon: 7:16

Jag bet i det sura äpplet och skalade för att försöka göra tekniskt snyggare vändningar, men det vete 17 om det hjälpte. Rickard påpekade en sak i marklyften som jag missat tidigare (eller inte tänkt på iallafall). Jag har en tendens att fästa blicken i marken istället för att höja huvudet vilket inverkar menligt på hållningen.
Note taken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar