tisdag 25 januari 2011

Lite teknik och löpning

Idag blev det återigen lite snabbträning, men utan någon egentlig Metcon.

Tidiga morgonmöten och en hel eftermiddag hos kund, men efter en snabblunch hann jag iallafall med ett besök på Sturebadet Haga.

Kikade lite avundsjukt på HP-klassen som körde en lätt moddad Fight Gone Bad (och på CFN's "Lynne" via webben) men jag fick hålla till godo med lite teknik.

Windmill 8+8 @ 16 kg
Kändes riktigt lätt idag, dags att öka vikten

1-Leg Deadlift 8+8 @ 50 kg
Tungt efter gårdagens påhitt..

Barbell Complex 1+1+1+1 @ 50 kg
Mestadels enkelt. Det svåraste är Good Morning och att lägga ned stången på axlarna efter Pushpressen.


Teknik - Handstående
20 sek - 15 sek - 15 sek
Omgång 2 fick jag in 2 st HSPU på ca 50% ROM. Inga problem alls, men jag valde att inte gå djupare eller testa fler.


Teknik - 2km löpning
Tid: 13.26
Jag klassar detta helt klart som teknik. Jag *kan* ju verkligen inte springa, men har tänkt mig att jag ska köra korta distanser på löpband ett par gånger i veckan för att vänja kroppen. Vem vet - det kanske tillochmed stärker upp mina knän till slut.
Dagen till ära sprang jag i mina nya Vivo Barefoot. Eftersom detta var första gången på flera månader som jag sprang så körde jag verkligen lugnt och kände mest efter hur det kändes i kroppen och försökte tänka på löpsteget etc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar