fredag 14 januari 2011

Like a lead balloon

Jag hade bestämt mig för att vara morgonpigg idag och för första gången testa att träna klockan 07, men jag får väl erkänna att det var ganska grusigt i ögonen när klockan ringde.

Det var dock en bra uppslutning på CFN och ett pass som låg helt i min smak.

Med tanke på klockslaget hann jag inte med någon greasing på egen hand idag och det var faktiskt skönt att slippa ens den minsta lilla knäböj. Benen är inte helt med på banan än men fördelen med så här mycket träningsvärk är att jag inte haft några känningar alls i knät ;)

Uppvärmningen började med 250 m rodd idag. Tack och lov kanske jag varit överdrivet oroad över förlusten av roddteknik/styrka senaste veckorna, för idag så var det enkelt att ligga på 1:23-1:24 i split. Kort distans förvisso men det var inte ens flåsigt.

Dagens Teknikpass var däremot en motsägelse som hette duga...

L-Pullups 90%x4
Körde med smalt supinerat grepp men nöjde mig med 6+6 reps som kändes halvstrikta. Lite böjda knän men statisk form iallafall. So far so good!

Flag 90% x 4
Nu är jag ingen expert på flaggor, men jag inbillar mig att ett av kriterierna för att nånting ska få kallas "Flagga" är att den skall kunna vaja sådär snyggt och iallafall stundals lämna vertikalt läge.
Det jag sysslade med skulle väl mer kallas "Dörrklapp" eller "Gråsten"!
Jag teamade ihop med Javad som hade betydligt mer talang än jag på denna övning. Det verkar ju så enkelt i teorin men jag föll som en fura så snart han släppte stödet. Väldigt "ovan" övning, men lite kul på ett surrealistiskt sätt.

WOD - 8 Rounds for Time
8 Pullups
8 Renegade Row 2x22kg
8 Jackknife Medball 8kg

Metcon: 8:41

Tufft pass men helt i min smak. Tyvärr har jag tappat ALL teknik i pullups så jag drog mig upp från alla möjliga vinklar. Kippen är mer eller mindre försvunnen - vilket kanske är nåt undermedvetet för att "spara" på axeln - men det slet fruktansvärt på grepp och underarmar.
De flesta varven gick obrutna men två bröts på 5+3 (och en smart nog på 6+3...)
Renegades är inte mycket att säga om. Tungt men det handlar ju bara om att koppla på pannbenet och mata igenom. Lyckades däremot med bedriften att skrapa upp knogarna på båda tummarna(!) pga nåt skumt grepp om hanteln.
Fällkniv.. tja här tog jag inte ut mig som jag borde pga att rörligheten (eller bristen därav) gör att jag böjer benen.

Sammanfattningsvis kändes det riktigt bra trots allt. Jag och Javad låg jämsides i stort sett genom hela passet och agerade draghjälp åt varandra. Han drog på Pullups och jag på Renegades så det var en bra uppdelning.

En riktigt bra början på helgen!!

2 kommentarer:

  1. Jisses..ska du också bli en sån där konstig människa som tränar när man ska sova? :) Den där "gråstenen" ska bli intressant att se vid tillfälle för jag har ingen aning om vad det är!

    SvaraRadera
  2. Jagkan lova att det inte är självvalt, men jag måste ju börja öva på morgonpass nu när jag ska börja nytt jobb på måndag.
    Gråsten/Portklapp är tydligen nåt jag är naturbegåvning på så jag kan demonstrera vid tillfälle ;)

    SvaraRadera