onsdag 12 januari 2011

Aktiv Vila med minicirkel

Riktigt stel i framsida lår idag. Tack för det Jackie!

Jag tänkte att jag iallafall skulle titta förbi CFN för att köra nåt litet och försöka mjuka upp kroppen lite.

20 Hollow Rocks (helt OK idag)
6+6 1Leg Deadlift @ 40kg (stelt)
2+2+1 Barbell Complex @ 40kg
Här påpekade Rickard att jag tappar ryggen och att knäna fortfarande strävar inåt. Tänkte på det lite extra i den sista enskilda omgången och då såg det tydligen bättre ut!
6+6 Windmill @ 16kg

1+1+1+1 Weighted Pullup 32 kg

Minicirkel 15-12-9
Pseudo Planche Ring Pushup
BoxJump 60 cm
Ring Rows med fötterna på 60 cm box
Situps

Metcon: Runt 6-6.30 (timern startade om)

Lugnt tempo och en påminnelse om hur länge sen det var jag kört boxjump. Drog tårna i lådan på första hoppet och höll på att välta hela  rasket (Klumpfot!!) men efter det flöt de på i lugn metodisk takt.
Ringroddarna var ganska hemska och bröts ned i fyror som bäst.

Kul att se att jag inte är den enda som just nu ägnat extra tankar till form och vuxenpoäng/hjärna i träningen. CrossfitNordic publicerade idag ett utdrag från Crossfit OneWorld angående Form vs Intensitet som ligger helt i linje med hur jag försöker tvinga mig att tänka just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar