onsdag 5 januari 2011

Axelbredd och Sumo Deadlifts

Gårdagen spenderades med vila, shopping och ett besök hos Ali. Den bjöd också på två intressanta upplevelser. Den första inträffade i jakten på en kostym där expediten/skräddaren på Ströms förklarade för mig att det var svårt att hitta standardmodeller som skulle sitta bra på mig eftersom jag "är så bred över axlarna" och "om man tränar mycket kan man behöva specialbeställa med en bredare vidd över axlar och en smalare vidd i midja"... ehhh..va??
En ganska så främmande tanke för en soffpotatis on the rebound, men kul att höra på sitt sätt. Jag vet ju intellektuellt att jag tränar, men jag ser mig inte som "tränad". Potato, potato...

Den andra var resultatet efter min session med Ali. På vägen hem hade jag riktigt ont i axeln en stund, men det klingade av och jag tvärdäckade i soffan och sov nog över 12h i natt. Nånting säger mig att han träffade ordentligt rätt igår!
Nu på morgonen kändes axeln lite mörbultad men såå bra så det fick bli 08-passet på CFN.

"Sommarbilisterna" i Vasastan bestal mig däremot på greasingtiden genom dubbelparkeringar, fastkörningar och allmänt slumpartat beteende.

Uppvärmning:
Rodd 500m (1:32.2) - Fokus på lugna kraftfulla drag
Väderkvarnar, stretchar

Teknikdel - Sumo Deadlift 
3-3-3-3-3 @ 90%
70-90-110-120-130kg touch'n'go
Sannolikt en del under 90% idag. Testade även lyft med mixat grepp men det känns svårt i Sumo. Armbågen krockar med benet..

WOD - 2 Rounds for Time
20 Sumo Deadlift @ Bodyweight (100kg)
30 Ryska Svingar 32kg
40 Hollow Rocks
50 Double Unders (sub: 150 singles)

Metcon: 9:06

Första varvet gick fint. Obrutna lyft, svingar på 20+10, obrutna Hollow Rocks och hopp brutna på 100+50.
Varv 2 var dock grepp och ryggfiléer riktigt möra. Lyften 10+4+6, svingar 10+5+5+10, Hollow Rock 20+20 och obrutna hopp.

Kroppen kändes bara bra genom hela passet. Bara skönt "ansträngningsont" och utan "skadesmärtor".
Avslutade med lite postgreasingstretchar.

Imorgon är gymet stängt så det kanske får bli skidåkning i snöstormen istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar