fredag 28 januari 2011

Skam Skam Skam på dig!!

Jag upphör aldrig att fascineras hur tungt det kan vara att ta sig upp och in till gymet till klockan 07.. Och pinsamt nog så var jag aningen sen så jag verkligen kom fram prick 7 = ombyte under uppvärmningstid. Shame #1!!

Kastade mig in i uppvärmningen med 500m rodd (1:33 - Shame #2) och sen lite "Under Hunden" och stretchar som visade att jag inte är helt mjuk i kroppen (surprise, surprise!)

Teknik:
Muscleup 5x90 %
Jag suger på detta! Höger arm glider utåt och jag har den inlärda tendensen att dra upp benen och luta mig bakåt istället för att vika framåt.. Detta får nog bli nästa "nötningsområde" efter HSPU och DoubleUnders!
Ingen skam i att inte klara övningen men att tillochmed Pullup-segmentet i ringarna funkade så dåligt ger banne mig 0,5 extra Shame!

WOD For time (i par)
30 Parräckhäv
70 Pullup/KneesToElbow-combo vs Superplanka
30 Parräckhäv

Metcon: 8:07
Inte mycket att säga om passet i sig. Parräckhäven var nog betydligt mer ansträngande för Kristian än för mig då det var lite viktskillnad mellan oss.
Superplankan tyckte jag funkade bra, men Pullup/K2E-Kombon gick tungt. Som bäst 10 reps obrutet i första varvet och vissa K2E var INTE snygga. Kombon gör att jag tappar flytet.. Pullups blev extremt märkliga och pseudo-butterfly-artade för att försöka hålla flytet över till K2E.. Vilket oftast inte funkade iallafall så jag var nere på 4-7-reps. Om jag ska vara snäll så får det bara bli #0,5 Shame på den!


Treat:
Maxrodd 500m - 1:34.2 = DubbelShame!!

Nånting är banne mig trasigt i fysiologin! Det flyter fint till 2-250 meter och sen kommer väggen som ett jetdrivet godståg och jag tappar runt 30% kapacitet som om nån ryckt ur sladden. (Shame!)
Väldigt frustrerande och jag är allt annat än nöjd.
Jag testade att växla tekniker mellan "korrekt" teknik, mer bentryck, kraftigare drag men inget funkade. Sista 100m låg jag på över 1:40 i split! Pinsamt illa!! (Shame!)

Även om jag är nöjd med passet och den mentala avslappningen det ger att träna så blev det nog nästan PB i "skamsamling".
Lågt räknat FEM resultat som var under skamgräns!
Nu kan det bara bli bättre - mycket gnäll i Januari månad känner jag...

Tur att jag valde att inte vara med på månadstävlingen idag, men nästa månad då...


PS
Jenny; om du läser detta så har jag skickat en påse till dig med Mads!

DS

2 kommentarer:

  1. Ja det kändes lite skamset efter passet när man inbillat sig att det borde gå bättre.
    Ser fram emot Metal-spinning och Solna-WOD nåndag :)

    SvaraRadera