tisdag 7 september 2010

Pass-byte, kettlebells och teknik

Jag var inbokad på Crossfit Nordic på lunchen idag men efter att ha sett passet som postades på siten igår svängde jag förbi på väg till jobbet för att dubbelkolla det hela och valde att ställa in.

Jämfota längdhopp, utfallshopp och hantelfrivändningar kändes som att utmana ödet lite eftersom jag har lite ont i både hälsenan med omgivande muskler och ena knät efter mina graciösa DoubleUnders igår. Sen är jag inte helt återställd efter sträckningen i lårmuskeln (mycket gnäll nu).

Jag bokade istället om mig till att köra dagens pass på Sturebadet Haga. Fredrik vikarierade för Jenny idag, men tyvärr var det inga av det vanliga gänget som körde. Det blev jag och tre nybörjare vilket gjorde passet betydligt mer grundläggande och lågintensivt, men det kanske är lika bra med tanke på min förlorade vilodag.

Det blev ett rent kettlebellspass med teknikträning på Wall Sumo Deadlifts (32kg), Svingar två och enhands (32 resp 24kg) och Turkish Getup (ingen vikt utan "bara" balansera din ena sko på knuten näve genom hela övningen). Nu fick jag iallafall kvitto på att delar av rörligheten tagit sig - tillochmed jämfört med innan skadan.
Wall Sumo Deadlift var inga problem alls med tårna mot väggen.

Efter det kördes en minicirkel (6 min) i par där den ena gjorde 1+1 långsamma Turkish GetUp och den andra körde svingar samma tid innan man skiftade.
Jag körde mina första TGU på 16 kg för att känna in mig och de följande på 24 vilket kändes helt ok. Det blev nog en 60-70 svingar med 24'an också (KB-höjd inte CF-höjd).

Jag avslutade själv med 2x12 KB Snatch på 16kg som funkade fint och en 1x3 L-pullups.
Tänkte köra lite kip-träning men jag låter händerna vila till imorgon.

Ett skönt lågintensivt pass som nog kommer kännas mer imorgon än idag. Då blir det morgonpass på CFN och mötesbokning med Ortopeden på KS. All fun and games!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar