måndag 20 september 2010

Maxrodd 3 min och tunga svingar

Lunchpass på CFN med Mads idag och det var passet som stod på siten igår :)
På minussidan har jag sovit skumt på ena armen och har nån typ av tennisarmbågeskänning från vänster hand hela vägen upp till bröstmuskeln. Oh well...


Warmup
3 varv
10 shoulder rolls
10 OHS med käpp
10 Goodmornings
följt av 500 m rodd och 2x1min backside extensions

Deadlift 8-8-8-8-8 på 80%
80-80-90-90-100kg med touch'n'go
Ganska korrekta 80% skulle jag tro alternativt lite i underkant. Första set på 90 kändes lite tungt men efter Mads påminde om att använda "triggern" att greppa stången riktigt hårt så flöt jag igenom både 90 och 100 utan problem.

Russian KB-Swing 8-8-8-8 på 80%
24 - 32 - 40 - 40kg
Första gången som jag testat att swinga 40kg KB och det var ganska tungt. Turligt nog var det bara ryska svingar annars hade jag nog inte försökt mig på det.


Så bar det av mot dagens WOD som kändes väldigt väl matchad med vad jag gillar:


WOD AMRAP
3 min rodd - max antal meter 
1 min vila
AMRAP 12 min 
16 KB Swing 24kg
24 Mountainclimbers
12 situps

Result: 912 m rodd, 8 varv + 1 KBswing (Rx'ed)

Jag hade räknat lite på rodden innan jag cyklade in och skamgränsen satte jag till 855m och ett mål på 900 meter. Nu måste jag erkänna att jag nådde 900 med drygt 3 sek tillgodo och de överskjutande 12 är rena glidmeter där jag kanske hade kunnat vinna ytterligare 10-15 på ett par snabba drag. Det gav en 500-split på 1:38.7.
Det hade ju varit nice att hålla lite närmare 1:35 vilket hade givit knappa 950m.. men jag kanske ska strunta i algebran och bara ro istället.
Jag är trots allt riktigt nöjd eftersom rodden inte kändes så bra idag. Uppvärmningsrodden låg på över 1:40 och vänstersidan var allmänt osamarbetsvillig genomgående. Jag hade dessutom svårt att svälja vattnet när jag skulle dricka efter rodden. Lite oväntat och obehagligt...

Rundorna var dock betydligt tyngre. Tog helt slut på KB-swingarna gång efter gång - händerna krampade, astman kom som ett brev på posten efter 3'e rundan och jag rullade mer än lovligt på fötterna så jag är sjukt nöjd med att jag lyckades ta mig igenom såpass många rounds. Sen hade det underlättat om jag kan räkna och jobba samtidigt; Insåg att jag gjorde 18 swingar på flera av varven (brutna 9+9.. mycket smart..)

Andra saker att glädjas åt är att min Biltong blev riktigt lyckad efter 13h i ugnen och att min Low-Carb-Risotto (baserad på riven blomkål) blev riktigt riktigt god. Nu ska jag bara efterkonstruera recepten på dem också. Sen var det kul att se Nils första och andra Muscleup som trillade på plats efter passet. Snyggt jobbat!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar