fredag 24 september 2010

Master of Modifications

Jag var riktigt ledbruten när jag vaknade imorse, men ett pass är ett pass är ett pass..

Morgonpasset klockan 8 med Rickard var bokat och tavlan var inte snäll idag.

Teknikövningarna på Overhead Snatch gick riktigt illa. Stel, orörlig och med en sträckning i ljumsken sen gårdagen så ville det sig inte alls. Jag kanske fick till nån enstaka på 20kg men var verkligen all over the place..

Dagens WOD blev sedan en uppvisning i modifikation då jag inte kunde göra någon av övningarna korrekt. 

WOD 4 Rounds for Time
10 Overhead Squats 40kg (mod: Front Squat 40kg)
24 Jumping Lunges (mod: Lunges - höger ljumske funkar inte)
48 Doubleunders (mod: singles)

Metcon: 11:38 (som om det spelar nån roll...)
Mycket frustrerande att inte klara nån av övningarna, men jag får väl försöka acceptera att kroppen är lite slutkörd... och att det blivit två skitdagar på raken.

Nu ska jag handla och sedan synda med gamla kompisar hela helgen genom en planerad överdos av god mat och vin.
Alighieris Osttårta är väl knappast Paleo, GI eller LCHF men väl värd att testa med en kraftig amarone. 

Trevlig helg och lycka till alla på Fit as F**k!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar