torsdag 16 september 2010

Hinderbana med Burpee Pullup

Idag var det som att bli barn på nytt på CFN.. bara äldre, tröttare och stelare!

Efter en uppvärmning som jag ärligt talat inte riktigt minns så kördes det Sumo Deadlifts som styrka/teknik. En övning jag och mina skidåkarben gillar.

Sumo Deadlift 5-5-5-5-5 på 80%
80-100-110-110-120 kg

Jag når tydligen inte full höftextension alla gånger enligt Erik, men det är en teknik/minnesfråga. Det är ju inte så att jag inte orkar skjuta fram höften utan att jag inbillar mig att jag står korrekt.
Lite mör i ryggen efter sista femman dock och det hade varit skönt att ha haft handskarna som låg hemma i hallen.

Så över till den barnsliga delen; Skeppsbrott!! eller snarare Hinderbana

WOD Rounds for Time 15 min
15 meter Bear Crawl
10 Burpee Pullup
3 Over the Box
15 meter löpning över bumpers (inte nudda golv typ)
10 meter Bära 20kg Bumper mot bröstet med växlande hand toucha bjälkarna i entren
Under en skivstång
8 meter jämfotahopp
15 meter Walking Lunges

Metcon: 4 varv ganska precis med en spurt på slutet

Det var sjukt jobbigt och Burpee Pullup var en ny och ganska otrevlig bekantskap. Jag försökte göra som Erik visade och hoppa direkt från Burpee till Pullup med resultatet att jag missade stången flera gånger, så det fick bli lite pauser. 
Just den övningen tog nog 11-12 av de 15 minuterna i WOD'en och jag blev snabbt passerad av de som moddade den delen. Hade varit kul att nå fem varv, men jag är glad att klara fyra. Jag hade duktig yrsel ett tag under passet.

Nu blir det C9DP-provning och yrsel av ett annat slag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar