fredag 31 maj 2013

Sillmjölke

Tur att man inte är konsertpianist eller urmakare på dagarna utan man kan klara sig genom pekfingervalsen på tangentbordet - annars hade jag varit ille ute idag. Fruktansvärt trött i händer och grepp och höfterna är ännu inte back on track. Helt sjukt...

A: 4 set
Front Squat @ 20X0 6-8R, 30 sek vila
Wall Ball @ 20lbs 18R AFAP,  90 sek vila

FS:50-60-65-70kg
WB: 40-38-50-37 sek
Bättre FS idag även om de var tunga. 8 reps på alla förutom på 70 där jag vek ned mig efter 6R. Submax förvisso men jag började gå mot tåpressar så jag valde hellre teknik än reps idag.
Wallballs obrutet set 1, 2 och 4 med två slarvtapp på setet däremellan.

B: 4 set
Lunges w 2xKB Front Rack 9/9R, 30 sek vila
Jumping AirSquat 10R, 90 sek vila

Lunges: 2x12kg 
Squats: Check!

Utfall med rackade vikter är fortfarande vidrigt.  Obrutna men med längre andningspauser vid 6 & 12 reps.. Hoppande Squats kändes som en befrielse däremellan men de påverkade helt klart utfallen nästa varv.

C: WOD 4 Rounds for Time
12 Burpees
4 Shuttle Runs (2x10m)

Metcon: 7.14
Inte snabbt nånstans utan riktigt pensionärssakta. Övningarna drev vare sig puls eller flås men musklerna kändes helt urlakade. Fick klättra upp mina sista 2 burpees och löpningen var steget över promenad. Väääldigt glad över att inte köra benövningar imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar